Varumärket som strategisk tillgång – så bygger du ett starkt varumärke

Under seminariet kommer advokaterna Maria Bruder och Helena Wassén Öström från advokatfirman Westerberg & Partners att gå igenom de olika delarna som kan ingå i en varumärkesstrategi och vad du behöver tänka på vid byggandet av ett starkt varumärke. 

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Varumärkesstrategi

  • Framtagande av nya varumärken – möjligheter och risker vid utarbetande och etablering av nya varumärken
  • Registreringsfasen – beaktanden vid val av när, var och hur man ska registrera varumärken och strategisk hantering av varumärkesportföljer
  • Upprätthållande och förädling – överväganden vid upprätthållande av registrerat skydd och vad du bör tänka på vid användning av ditt eget varumärke för att långsiktigt bygga varumärken som en strategisk tillgång
  • Enforcement – agerande mot annans varumärkesansökningar/intrång/marknadsföring – gränsen mellan tillåten användning och intrång/otillbörlig marknadsföring

Våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius är med och inleder samt tar emot frågor.

Välkommen!

Föreläsare

Maria Bruder

Advokat
Westerberg & Partners

Helena Wassén Öström

Advokat
Westerberg & Partners
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar Sessions: Brand Strategy Masterclass

Välkommen till Kantar Sessions – en plats där du möter inspiration, experter i framkant och kunskap för starka varumärken. Den här morgonen kommer Kantar prata om hur man skapar starka och minnesvärda varumärken.

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…
Fler event