WFA Webinar: How advertising lost sight of creativity and what to do about it

Som medlem i Sveriges Annonsörer bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).
Obs! Webinars från WFA är alltid på engelska.

Description:

System1’s Orlando Wood introduces his bestselling book with the IPA, ‘Lemon : How the Advertising Brain Turned Sour’ (2019).

A fascinating mix of neuroscience, cultural history and advertising research, the webinar will show how an increase in abstract, left-brain thinking has spread across business, how this is undermining creativity and making advertising less effective. It also provides practical advice to reverse this decline.

When:

10am CET, April 1

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

 

Anmäl dig här

 

 

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar Sessions: Brand Strategy Masterclass

Välkommen till Kantar Sessions – en plats där du möter inspiration, experter i framkant och kunskap för starka varumärken. Den här morgonen kommer Kantar prata om hur man skapar starka och minnesvärda varumärken.

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

Välkommen till en trendspaning med Anders Lindén, VD på Tango Brand Alliance, där han berättar mer om det hållbarhetsfokus som växt fram på sponsringsmarknaden senaste tiden och illustrerar med både svenska och internationella…

Effektplaneringsguiden – ett hjälpmedel för att din marknadsföring ska ge högre effekt

I detta webinar kommer Mats Rönne ge tips och godbitar ur Effektplaneringsguiden som kommer att lanseras efter sommaren. Men redan nu har du möjlighet att få konkreta tips i din roll som marknadsförare.

CX – fokusera på det som spelar roll för kund och affär

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…
Fler event