I den här kursen fokuserar vi därför på vad som är de viktigaste målen att mäta och hur dessa kan kopplas till hur de skapar värde för affären.

Strategisk varumärkeskommunikation

En av de största utmaningarna idag när man arbetar med varumärken och byggandet av dem är att tydliggöra värdet av det arbetet och investeringarna i det. I dagsläget är det lätt för alla delar av organisationen att fokusera på de kortsiktiga initiativen som är enkla att mäta. Samtidigt så finns utmaningar med att vissa varumärkesmål är långsiktiga och de kan också vara svårt att härleda exakt vad som har påverkat dessa. I denna kurs fokuserar vi därför på vad som är de viktigaste målen att mäta och hur dessa kan kopplas till hur de skapar värde för affären.

Det här får du med dig:

  • Mäta varumärkesförflyttningar och dess påverkan på affären
  • Sätta strategiska mål för utveckling av varumärket
  • Budgetera för långsiktiga varumärkeskampanjer och initiativ
  • Sätta upp en lämplig varumärkestracking

Om kursen

Datum
26 november, 2025 klockan 13:00-16:00

Kostnad 4 400 kr per person för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Pris för icke medlem 5 500 kr per person. Priser exkl moms.

Kursansvarig
Niclas Norström är marknadsförare med lång erfarenhet av varumärkesutveckling i roller som strategisk ansvarig både på kund och konsultsidan. Just nu arbetar han bland annat med Apoteket och Alecta. Tidigare har han jobbat med Svenska Spel, Tele2, Wasa, Triss, Kommunal, Systembolaget, Polestar, Volvo on Demand, ICA och Zalando. Han har lång erfarenhet av utbildning bland annat från Berghs School of Communication och Stockholms Universitet.


Begränsat antal platser och först till kvarn gäller.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kurs: AI för projektledare

Den här kursen riktar sig till dig som arbetar med projektledning och vill förstå hur AI kan användas för att effektivisera processer, automatisera uppgifter och förbättra uppföljning och rapportering. Kursen ger dig konkreta…

Kurs: Strategisk varumärkeskommunikation

I den här kursen studerar vi ett antal aktuella case och går igenom de principer som kännetecknar framgångsrik varumärkeskommunikation som klarar av att utveckla varumärken över tid samtidigt som de driver försäljning här…

Kurs: Varumärkespositionering

I den här kursen går vi igenom olika delar som kan ingå i en strategi och plan för att utveckla ett varumärke. Vi fokuserar lite extra på vad som kännetecknar agerbara strategier som…

Kurs: Varumärkesteori

I den här kursen går vi igenom de viktigaste teorierna, sedan avslutar vi med att du får formulera din filosofi utifrån det varumärke du arbetar med och dess förutsättningar.
Fler event