Så här blir ni också en 100-wattsvinnare 

Vill du leda eller bidra till arbetet med att skapa marknadskommunikation som gör verklig skillnad i konkreta affärsresultat? Den här utbildningen ger dig praktiska verktyg, inspiration och metodik för att bli en skicklig projektledare inom marknadskommunikation – med fokus på att skapa kommunikation som ger bevisad effekt. (Lunch ingår)

Information om programmet

För vem?

Kursen vänder sig till dig som arbetar med att utveckla kreativ kommunikation.  

Det är rätt utbildning att gå om du: 

  • Är projektledare i en organisation som använder kreativ kommunikation i sitt marknadsföringsarbete 
  • Är konsult eller projektledare på en byrå som arbetar med kunder 

Om utbildningen

  • Utbildningen startar i det viktiga insiktsarbetet och förståelse för de konsumenter vi vill nå och hur du kopplar säkerställer kopplingen till marknadsstrategin – för att säkerställa att all kommunikation har en tydlig riktning och grund och levererar värde kopplat till affärsmålen.
  • Utbildningen fortsätter därefter till det mer praktiska, men otroligt viktiga, arbetet: att genom att skapa en tydlig och kraftfull brief, leda kreativa samarbeten, fatta beslut genom hela processen och slutligen följa upp och mäta effekten.
  • Genom hela programmet varvas teori, praktik med verkliga case och erfarenheter. 

Resultat efter utbildningen

Du står tryggare i din roll som projektledare och vet hur du driver kommunikation som inte bara känns bra – utan också fungerar. Du har verktygen för att ta fram kommunikation som når ut och når in,  påverkar attityder och beteenden och därmed skapar resultat. Med andra ord – du vet hur man bygger kampanjer med potential att bli nästa 100-wattsvinnare. 

Du får lära dig att: 

  • Leda kommunikationsprojekt som är insiktsdrivna, strategiskt förankrade och effektiva. 
  • Identifiera rätt kundinsikter och använda dem för att skapa relevant och träffsäker kommunikation. 
  • Knyta insikt till strategi – och strategi till handling. 
  • Skriva briefer som inspirerar och styr mot effekt. 
  • Få ut det bästa av kreativa samarbetspartners – från idé till lansering. 
  • Förstå vad som krävs för att kommunikation ska göra skillnad i dagens komplexa medielandskap. 
  • Mät- och utvärdera kommunikationens resultat kopplat till affärsmål. 

Programmets olika moment

  • 1

    Strategi och insikt

    Vi börjar med strategi, den grundläggande förståelsen för uppgiften som måste vara på plats.

    Vi vet alla att en dålig brief leder till dålig kommunikation som slösar budgetar utan att skapa resultat. Men vet du varför byråerna tycker att brieferna är så dåliga? Det finns flera anledningar, men den viktigaste är bristen på insikt.

    Den här halvdagen går igenom vad insikt är, vad det inte finns här och hur du kan hitta den insikt som säkerställer framgång. Du får också gott om tid att öva på ’spot the insight’. Vår partner Ipsos har fakta från både Sverige och andra länder och ni diskuterar tillsammans i grupper.

  • 2

    Få det att hända

    Under den andra halvdagen av kursen fokuserar vi på att ’att få det att hända.

    Den innehåller hur du skriver briefen, vad som krävs för att få ut det allra bästa ur din kreativa partner, hur du köper den bästa lösningen, vad du behöver veta om medielandskapet idag och inte minst goda råd om hur du marknadsför den bästa lösningen internt i din organisation.

    Du arbetar i grupp med andra kollegor och vi har bjudit in inspirerande medhjälpare från Åkestam Holst, Tre och Mindshare som alla delar med sig av sina erfarenheter och goda råd.

     

Programansvarig

Anne Gro Gulla och Kathrine Mo

Anne Gro Gulla och Kathrine Mo är internationella marknadsförare med gedigen erfarenhet som CMO i flera olika företag, inklusive Unilever, Procter & Gamble, Coca-Cola, Telenor och Telia, för att nämna några. De har även lång erfarenhet av undervisning, bland annat vid London Business School. Idag driver de konsultföretaget Ascension AS (www.ascension.as).

Anmälan – fyll i formuläret nedan

Kursdeltagare

Välj starttillfälle

Starttillfälle(Obligatoriskt)

Fakturauppgifter

Hur fick du information om programmet?(Obligatoriskt)

Vi är medlemmar i Sveriges Annonsörer(Obligatoriskt)
Jag har tagit del av villkoren för Program(Obligatoriskt)
Läs villkoren för utbildningar här: Allmänna villkor