Effekt eller effektivitet? Varumärkesbyggande eller taktiskt? Räckvidd eller personalisering? Att hitta rätt balans är svårt. Samtidigt är det en förutsättning för att vi ska kunna öka effekten av våra marknadsinvesteringar.

Sveriges Annonsörers breakout session på EFFDay den 6 november handlar om just detta – förmågan att kunna göra både och, utan att tappa fokus. Missa inte när effektrådgivaren Mats Rönne, Klarnas marknadschef Christian Cabau och vår egen vd Hanna Riberdahl diskuterar detta!

Utveckla teamet på EFFDay:
Företagsbiljett (för upp till 10 personer) kostar 1495kr. Singelbiljett = 995kr.

Hela programmet för EFFDay den 6 november hittar du här.

Relaterade artiklar

Nya allmänna råd om marknadsföring av spel till konsumenter

Den 1 september 2025 börjar Konsumentverkets nya allmänna råd om marknadsföring av spel till konsumenter att gälla.

Ny checklista för köp av annonsering via influencer  

I dag, den 25 juni, lanserar Sveriges Annonsörer en checklista för köpare av influencer marketing. Checklistan syftar till att ge stöd i att navigera genom vanliga juridiska och praktiska utmaningar före, under och…

Today’s best – Cannes Lions 2025

Varje år samlas några av världens mest inspirerande röster inom marknadsföring, kreativitet, affär och kultur på Cannes Lions – och 2025 ser ut att bli ett riktigt intressant år. Det är en unik…

Konsumentverket får regeringsuppdrag som sätter fokus på influencer marketing 

Den 5 juni fattade regeringen beslut om att ge Konsumentverket i uppdrag att redovisa och förstärka sitt arbete när det gäller marknadsföring via influencers. Uppdraget ska slutredovisas till Regeringskansliet 31 januari 2026.  
Fler artiklar