Sveriges Annonsörers poddinar

Lyssna på vår nya poddinarserie ”Snacka om Effekt” i tre delar där vi fokuserar på EFFEKT och hur du kan få ut mer av din marknadsföring.

I andra avsnittet ”Mäta och redovisa effekt” pratar vi om hur man gör och vad ska man tänka på vad gäller mätning och redovisning. Ett samtal mellan Fredrik Hallberg, expert på kopplingen mellan digitalisering, marknadsföring och affärsutveckling, Mats Rönne, effektexpert och Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer.

Du kan läsa mer om ”Mäta och redovisa effekt” i guiden Snacka om effekt! vårt senaste verktyg för att hjälpa våra medlemmar att öka effekten av deras marknadsinvesteringar. Guiden är kostnadsfri att ladda ner för medlemmar i Sveriges Annonsörer och går också att köpa om ditt företag ännu inte är medlem.
Läs mer om guiden här.

Lyssna på vårt poddinar här:

Vi tipsar också gärna om våra webinar:

Läs mer och anmäl dig till livesända webinar.

Lyssna på våra inspelade webinar.

Relaterade artiklar

Google ger upp försöken att fasa ut tredjepartskakor  

Googles VP för initiativet Privacy Sandbox, Anthony Chavez, skriver i dagarna på deras webbsida att Google har tagit beslut om att inte fasa ut tredjepartkakor i Chrome. Vad vi förstår är detta inte…

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…
Fler artiklar