Styrelsen för Institutet Mot Mutor (IMM) har antagit Sveriges Annonsörer som ny stödjande medlem till organisationen och utökar därmed medlemsskaran ytterligare.

– Säljfrämjande åtgärder och marknadsföring aktualiserar i många fall frågor om var gränserna går ur korruptionsperspektiv. Vi är därför glada att välkomna Sveriges Annonsörer som stödjande medlem, som i och med detta inte bara bidrar till IMM:s fortsatta arbete mot korruption utan också bidrar till förutsättningar för en sund reklambransch, säger IMM:s generalsekreterare Natali Engstam Phalén.

Sveriges Annonsörer är en intresseorganisation för annonsörer och köpare av marknadskommunikation som funnits sedan 1924. Organisationen erbjuder hjälp inom interna branschärenden, opinionsbildning, samhällsfrågor samt juridisk rådgivning. Sveriges Annonsörer har idag närmare 450 medlemmar.

– För oss är det naturligt att stödja IMM då korruption är ett hot inte bara mot reklambranschen utan hela samhällsstrukturen. Ett medlemskap gör det lättare för oss att nå ut med relevant och tydlig information till våra medlemmar, säger Sveriges Annonsörers VD Hanna Riberdahl.

IMM arbetar för att motverka korruption och mutor och att stötta samhällets aktörer i hur korruptionsrisker kan hanteras. Företag och organisationer kan stödja IMM. Stödjande medlemmar ingår i IMM:s nätverk och får bland annat tillgång till stöd i korruptionsfrågor. Medlemskapet kan också ingå som ett led i CSR-arbetet.

Vill du veta mer om vad det innebär att vara stödjande medlem till IMM? Klicka här, eller besök IMMs hemsida: www.institutetmotmutor.se.

Relaterade artiklar

Meta ger sig in i Principal Media 

Principal Media handlar om att mediebyråer ska kunna köpa annonser för olika priser för byrån och kund som man handlar medieutrymme för. Detta finns idag redan inbyggt i stor del av dagens programmatiska…

Ny pitchstandard för minskad stress och ökad effektivitet – både för byrå och kund

Inom ramen för branschinitiativet CommToAct/People presenterar nu Sveriges Mediebyråer, Komm och Sveriges Annonsörer en ny pitchstandard för upphandling av mediebyrå och kommunikationsbyråtjänster.

Meta får miljardböter av EU för ”Pay or OK”

I november 2023 införde Meta sin modell ”Pay or OK” vilket innebar att man som användare var tvungen att antingen betala för Metas tjänster Facebook och Instagram eller acceptera omfattande behandling av personuppgifter…

Kundresan är inte en karta – det är en kompass 

Att få en hel organisation att fokusera på det som faktiskt spelar roll – för kunden och för affären. Hur undviker vi att fastna i silos, punktinsatser och kanaloptimering, och istället enas kring…
Fler artiklar