Sveriges Annonsörer webinar

Hur står sig Sverige i förhållande till resten av världen i frågor som rör inkludering och medarbetares mående på arbetsplatsen?

Våren 2023 genomfördes, för andra gången, världens största globala studie av mångfald, rättvisa och inkludering i marknads- och kommunikationsbranschen. Vi ser nu mycket fram emot att dela de svenska resultaten för er och tillsammans lära oss vad vi som bransch kan förändra och förbättra för en hållbar utveckling. 

De globala siffrorna presenterades på Cannes Lions Festival of Creativity i juni och där kunde vi bland annat utläsa att den vanligaste förekommande formen av diskrimineringen kretsar fortfarande kring ålder, kön och familjesituation. Psykisk ohälsa är ett stort problem. 42% säger att dom är stressade på sina arbetsplatser.Kvinnor och etniska minoriteter känner sig underrepresenterade i seniora roller. 

Så med detta i åtanke frågar vi oss själva – Hur står sig egentligen Sverige i förhållande till resten av världen? 

Talare: Caroline Thunved, Sveriges Kommunikatörer, Karin Grohman, Projektägare, CommToAct, Johanna Alanko, AdOn Media Nordic, Fredrik Gustafsson, Ledarna, Nina Furin, KOMM/CommToACT och Roshanak Fatahian, All of Us/NORD DDB

Mer information om branschens initiativ CommToAct People här

CommToAct People är ett initiativ för där branschen krokar arm för att öka medvetenheten om social hållbarhet bland alla som jobbar inom marknad och kommunikation. Inom CommToAct People arbetar vi med social hållbarhet i två dimensioner: dels i hur vi agerar som arbetsgivare för våra medarbetare, dels hur vi i vårt konkreta arbete speglar och påverkar världen runt omkring oss.

Se webinaret här

Relaterade artiklar

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter Reklam som berör, design som står ut – hur skapar man effekt för varumärket?

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Ulf Berlin på Ateljé Bly.

Effektplaneringsguiden – hjälpmedel för högre effekt

Syftet med den Effektplaneringsguiden är att samla en del av den klokskap, empiri och de erfarenheter som har utvecklats under årens lopp, så att det finns ett antal konkreta och tydliga råd samlade…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

Enligt rapporten Hur varumärken växer i Sverige framkommer det dock att även om 7 av 10 chefer instämmer i att varumärkesbyggande bidrar till ökad marknadsandel, arbetar endast hälften av svenska företag aktivt med…

CommToAct People: Sponsring och hållbarhet i en CSRD-driven värld

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct, ett branschinitiativ för Sveriges marknadsförare och kommunikatörer. Vårt mål är att påskynda omställningen till ett hållbart samhälle för både människor och…
Fler artiklar