Svara på global undersökning om inkludering och mångfald i branschen

Tillsammans kan vi förbättrar vår arbetsvardag. 34 länder deltar – gör Sveriges röst hörd. Resultatet av undersökningen presenteras i juni på Cannes Lions.​

Svara på undersökningen

Campus Marketing
– vårens utbildningar

Vår utbildningsplattform Campus Marketing med program och mikrokurser skräddarsydda för dig som marknadsförare.

Läs mer & boka plats

Välkommen till Sveriges Annonsörer

Tillsammans för ansvarsfull marknadsföring som skapar framgångsrika företag​ och verksamheter.

Läs mer om medlemskapet

Inspireras och utvecklas

Affärsdrivande marknadsföring med content marketing
Vikten av Brand Distinctiveness
Se alla aktiviteter
Nyheter och kunskap

Vi har släppt 6 nya mikrokurser på Campus Marketing Online – plattformen för dig som vill lära dig mer om marknadsföring som ger effekt

Utöver det som ingår i medlemskapet erbjuder vi mikrokurser via vår digitala utbildningsplattform Campus Marketing Online. Våra mikrokurser är avsedda för individuella självstudier och är 15–20 minuter långa. Nu har vi släppt 6…

Hållbarhet som säljer och ger effekt

Konsumenter säger att miljö och hållbarhet är viktigt när de väljer produkter och varumärken. Samtidigt ser vi ett stort gap mellan vad folk säger och vad de gör i dessa frågor. Gapet kommer…

Nyhet! Marknadsinsikter i poddversion

I samarbete med Bauer Media och Vi hörs! släpper vi vår första podd. Hör Carin Fredlund prata långsiktig varumärkesvård med Bauer Medias försäljningsdirektör Johnny Strömgren och konceptutvecklare Anki Berglund. En gång per kvartal…

Marknadsföring i lågkonjunktur – så här gör du!

Hur förbereder sig ditt företag på en kommande lågkonjunktur? Vi känner alla av dagens utmaningar, men långt ifrån alla vet hur de ska agera. Hör Erik Modig mer om hur du hanterar din…

Hur ser det ut med mångfald, inkludering, jämställdhet och psykisk ohälsa i marknad- och kommunikationsbranschen?

Nu genomförs den globala studien som undersöker mångfald och inkludering i marknad- och kommunikationsbranschen av The World Federation of Advertisers (WFA) och European Associations of Communication Agencies (EACA). Sveriges Annonsörer går tillsammans med SWEDMA, KOMM, Sveriges…

Hur ska man tänka när man vill använda miljöpåståenden i sin marknadsföring?

Konsumentombudsmannen (KO) inledde 2019 ett tillsynsärende mot Arla mot bakgrund av att man menade att Arlas användning av begreppet ”Netto noll klimatavtryck” på visst sätt på Arlas mjölkförpackningar gett intryck av att produkten…
Se fler nyheter

Campus Marketing – våra mikrokurser & program

Efter tät dialog med medlemmar skapade vi plattformen Campus Marketing med lärarledda program och mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, konsumentbeteende, marknadsstrategi, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Välkommen till Campus Marketing
Läs mer och boka
Branchinitiativ

Forma framtidens marknadsföring

För att stötta branschen och skapa bättre förutsättningar för att skapa marknadsföring som ger effekt driver Sveriges Annonsörer flera branschinitiativ. Vår roll som intresseorganisation ger oss en unik möjlighet att påverka, då vi alltid står på våra medlemmars sida.

Verktyg för medlemmar

Inspireras och utvecklas

Kommande utbildningar och aktiviteter..
Affärsdrivande marknadsföring med content marketing
Vikten av Brand Distinctiveness
Se alla aktiviteter

Kunskap, guider och nätverkande 24/7

Ta del av seminarier, nätverksträffar och utbildningar. Som medlem får du dessutom verktyg, mallar och guider som hjälper dig i ditt dagliga arbete.

Allt tillgängligt i mobilen – var som helst, när som helst.
Bli medlem
Referenser

Sagt om oss

” Tack vare era seminarium känner jag mig inspirerad och klokare, så stort tack! Intressanta ämnen och duktiga föreläsare med massor av konkreta råd och tips. Älskar att ni har så bra kundcase, ni lyckas göra ganska tråkiga och jobbiga ämnen intressanta och förståeliga. ”
– Medlem, om våra seminarium
” Mycket bra och effektivt remote-event. Bättre än live! Nu kan vi få större spridning, fler och bättre talare etc samt slipper slita på miljön med resande. ”
– Sagt om EFFDay
” Som en större aktör i branschen vill vi supporta och driva initiativ som är bra för en sund miljö för alla marknadsförare. Att ha en central oberoende röst som Sveriges Annonsörer tycker vi är viktigt. Vill man ta del av kunskap och nätverka är Sveriges Annonsörer en given plats att vara på. ”
– Michael Grimborg, CMO Synsam
” Inspirerande och insiktsfullt. Bra upplägg med mix av talare, studiopaneler och breakout sessions. Varierat, rappt och intressant. ”
– Sagt om EFFDay
Bli medlem
Urval av våra medlemmar