Campus Marketing – skräddarsytt för dig

Nytt år – ny kunskap. Campus Marketing, program och mikrokurser för marknadsförare med Erik Modig, Mats Rönne, Christina Wihlner Lentell och Malin Sjöman.

Läs mer & boka plats

Fira kommunikation som skapat effekt – gå på

100-wattsgalan

Den 2 februari är det dags för årets effektfest i Stockholms stadshus. Köp biljetter nu.

Köp biljetter

Välkommen till Sveriges Annonsörer

Tillsammans för ansvarsfull marknadsföring som skapar framgångsrika företag​ och verksamheter.

Läs mer om medlemskapet

Inspireras och utvecklas

100-wattsgala i Stadshuset
Campus Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig
Se alla aktiviteter
Nyheter och kunskap

Effektworkshops med Mats Rönne & Hanna Riberdahl

Behöver din marknadsavdelning hjälp med att identifiera de KPI:er som är viktigast för just er för att kunna utveckla och bevisa effekten av era marknadsinvesteringar? Har ni gått vilse i KPI-djungeln och är…

Gry Forssell leder årets 100-wattsgala!

Den 2 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för tredje gången…

5 frågor till vår nya jurist Jakob Rönnerbäck

Den 9 januari förstärktes vår marknadsjuridiska rådgivning med Jakob Rönnerbäck. Jakob kommer senast från Stiftelsen Reklamombudsmannen. Vi lät honom svara på 5 frågor för att lära känna honom lite bättre.

Löfbergs skapar bättre effekt för att nå affärsmål med Campus Marketing Online

”Jag tycker det är viktigt att skapa gemensamma bilder, språk, förståelse och prioriteringar i vårt jobb på marknadsavdelningen men också hur vi skapar bättre förståelse internt för vårt jobb mot övrig organisation”.

I verktygslådan inför 2023

När konjunkturen viker och konsumenterna får snävare ekonomiska ramar, väcks nya frågor för marknadsförare om hur de ska agera. Fler än tidigare har dock tagit till sig den kunskap som tidigare lågkonjunkturer givit.

Nu är det dags att jobba med P som i Pris

När lågkonjunkturen kommer måste marknadsförare bli mer affärsmässiga, arbeta med ekonometri och lära sig förstå priset som marknadsföringsverktyg. Les Binet beskrev nyligen i ett webbinarium hur man bör tänka.
Se fler nyheter

Campus Marketing – våra mikrokurser & program

Efter tät dialog med medlemmar skapade vi plattformen Campus Marketing med lärarledda program och mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, konsumentbeteende, marknadsstrategi, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Välkommen till Campus Marketing
Läs mer och boka
Branchinitiativ

Forma framtidens marknadsföring

För att stötta branschen och skapa bättre förutsättningar för att skapa marknadsföring som ger effekt driver Sveriges Annonsörer flera branschinitiativ. Vår roll som intresseorganisation ger oss en unik möjlighet att påverka, då vi alltid står på våra medlemmars sida.

Verktyg för medlemmar

Inspireras och utvecklas

Kommande utbildningar och aktiviteter..
Campus Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig
Se alla aktiviteter

Kunskap, guider och nätverkande 24/7

Ta del av seminarier, nätverksträffar och utbildningar. Som medlem får du dessutom verktyg, mallar och guider som hjälper dig i ditt dagliga arbete.

Allt tillgängligt i mobilen – var som helst, när som helst.
Bli medlem
Referenser

Sagt om oss

” Tack vare era seminarium känner jag mig inspirerad och klokare, så stort tack! Intressanta ämnen och duktiga föreläsare med massor av konkreta råd och tips. Älskar att ni har så bra kundcase, ni lyckas göra ganska tråkiga och jobbiga ämnen intressanta och förståeliga. ”
– Medlem, om våra seminarium
” Mycket bra och effektivt remote-event. Bättre än live! Nu kan vi få större spridning, fler och bättre talare etc samt slipper slita på miljön med resande. ”
– Sagt om EFFDay
” Som en större aktör i branschen vill vi supporta och driva initiativ som är bra för en sund miljö för alla marknadsförare. Att ha en central oberoende röst som Sveriges Annonsörer tycker vi är viktigt. Vill man ta del av kunskap och nätverka är Sveriges Annonsörer en given plats att vara på. ”
– Michael Grimborg, CMO Synsam
” Inspirerande och insiktsfullt. Bra upplägg med mix av talare, studiopaneler och breakout sessions. Varierat, rappt och intressant. ”
– Sagt om EFFDay
Bli medlem
Urval av våra medlemmar