Ett väl fungerande byråsamarbete är nyckeln till att skapa en framgångsrik kommunikation.  För att lyckas med det är det viktigt att man utvecklar ett partnerskap med sin byrå/sina byråer där man gör en beskrivning av uppdraget, är överens om syfte/mål med kommunikationen och är tydlig med förväntningar på varandra.

Den här workshopen är endast för medlemmar i Sveriges Annonsörer och leder till att ni får verktyg för att utveckla förmågan att prioritera, fokusera och skapa nya möjligheter med era byråsamarbeten.

Workshopen är fokuserad på samarbeten med byråer som hjälper er med varumärkesstrategi, reklam, PR och design.

Workshopen finns i två format; 1,5 timme och 3 timmar:

I priset ingår en timmes förberedande konsultation för att göra anpassningar. Priset tar höjd för förberedelser samt genomförande inklusive konsultationstimmen (= genomsnittspris ca 800 kr/timme).

Introduktionsworkshop


Tid: 1,5 timme
Pris: 6 000 kr (exklusivt förhandlat medlemspris)

Vad är er stora kommunikativa utmaning?

Vad fungerar bra/mindre bra i ert kommunikationsarbete?
Vad vill ni förändra?

Vad är den stora utmaningen när det gäller byråsamarbeten?

Er syn på huvudbyrå? Flera byråer? Hur skulle ni vilja att
byråerna jobbar ihop?

Hur är ni organiserade inom marknadskommunikationen?
Vilka är de organisatoriska utmaningarna?

Workshop


Tid: 3 timmar
Pris: 12 000 kr (exklusivt förhandlat medlemspris)

I det här formatet kommer vi att diskutera dels frågorna i
introduktions-workshopen, dels de här:

Vilka kommunikationsbehov har ni och kommer ni att ha framöver?

Vilka externa kompetenser behöver ni och vad saknar ni idag?

Hur kan ni utvärdera, utveckla och strukturera era befintliga
byråsamarbeten?

Hur kan ni skapa framgång i byråsamarbetena?

Hur involvera den interna organisationen i byråsamarbetena? Hur kan samarbetet mellan byråerna och/eller er inhouse utvecklas?

Max Apéria har stor erfarenhet från såväl kund- som byråsidan. Sedan 15 år tillbaka är han Sveriges Annonsörers rådgivare och har under de här åren genomfört över 200 uppdrag inom byråval, byråsamarbeten och marknadskommunikation i Sverige och Norden.

Exempel på uppdragsgivare är IKEA, Lloyds Apotek, Telenor, Bonava, Apollo, Scania, Volkswagen Group, Samsung, SPP, Sportamore, Max Burger, E.ON, Polisen, Mekonomen, BRIS, Renault, Sverige för UNHCR, Spendrups, Elkjöp, Fortum, Hemköp, Plantagen, Matsmart, Synoptik, Foodmark.

Se mer av vår rådgivning

Våra rådgivare bistår med råd och vägledning inom marknadsjuridik, byråval och varumärke/effekt.
Relaterade artiklar
Fler artiklar