Ett väl fungerande byråsamarbete är nyckeln till att skapa en framgångsrik kommunikation.  För att lyckas med det är det viktigt att man utvecklar ett partnerskap med sin byrå/sina byråer där man gör en beskrivning av uppdraget, är överens om syfte/mål med kommunikationen och är tydlig med förväntningar på varandra.

Den här workshopen är endast för medlemmar i Sveriges Annonsörer och leder till att ni får verktyg för att utveckla förmågan att prioritera, fokusera och skapa nya möjligheter med era byråsamarbeten.

Workshopen är fokuserad på samarbeten med byråer som hjälper er med varumärkesstrategi, reklam, PR och design.

Workshopen finns i två format; 1,5 timme och 3 timmar:

I priset ingår en timmes förberedande konsultation för att göra anpassningar. Priset tar höjd för förberedelser samt genomförande inklusive konsultationstimmen (= genomsnittspris ca 800 kr/timme).

Introduktionsworkshop


Tid: 1,5 timme
Pris: 6 000 kr (exklusivt förhandlat medlemspris)

Vad är er stora kommunikativa utmaning?

Vad fungerar bra/mindre bra i ert kommunikationsarbete?
Vad vill ni förändra?

Vad är den stora utmaningen när det gäller byråsamarbeten?

Er syn på huvudbyrå? Flera byråer? Hur skulle ni vilja att
byråerna jobbar ihop?

Hur är ni organiserade inom marknadskommunikationen?
Vilka är de organisatoriska utmaningarna?

Workshop


Tid: 3 timmar
Pris: 12 000 kr (exklusivt förhandlat medlemspris)

I det här formatet kommer vi att diskutera dels frågorna i
introduktions-workshopen, dels de här:

Vilka kommunikationsbehov har ni och kommer ni att ha framöver?

Vilka externa kompetenser behöver ni och vad saknar ni idag?

Hur kan ni utvärdera, utveckla och strukturera era befintliga
byråsamarbeten?

Hur kan ni skapa framgång i byråsamarbetena?

Hur involvera den interna organisationen i byråsamarbetena? Hur kan samarbetet mellan byråerna och/eller er inhouse utvecklas?

Max Apéria har stor erfarenhet från såväl kund- som byråsidan. Sedan 15 år tillbaka är han Sveriges Annonsörers rådgivare och har under de här åren genomfört över 200 uppdrag inom byråval, byråsamarbeten och marknadskommunikation i Sverige och Norden.

Exempel på uppdragsgivare är IKEA, Lloyds Apotek, Telenor, Bonava, Apollo, Scania, Volkswagen Group, Samsung, SPP, Sportamore, Max Burger, E.ON, Polisen, Mekonomen, BRIS, Renault, Sverige för UNHCR, Spendrups, Elkjöp, Fortum, Hemköp, Plantagen, Matsmart, Synoptik, Foodmark.

Se mer av vår rådgivning

Våra rådgivare bistår med råd och vägledning inom marknadsjuridik, byråval och varumärke/effekt.
Relaterade artiklar

Effektworkshops med Mats Rönne & Hanna Riberdahl

Behöver din marknadsavdelning hjälp med att identifiera de KPI:er som är viktigast för just er för att kunna utveckla och bevisa effekten av era marknadsinvesteringar? Har ni gått vilse i KPI-djungeln och är…

Så får du ut max av marknadsinvesteringen i dagens komplexa kommunikationslandskap – med NoA Consulting

För att vinna över konkurrenterna behöver företag nå ut med vad de står för och vad de kan erbjuda olika målgrupper. T.ex. varför deras produkter eller tjänster är bättre, varför de är en…

Smarta och älskade inhousebyråer, hur bygger man en sådan? med Engage Marketing

Inhousetrenden är väldigt stark vilket bekräftas i Marknadsrapporten 2021. Vi kan se att fler och fler marknadsavdelningar väljer att bygga sin egen inhouseverksamhet eftersom det många gånger leder till snabbare processer, bättre marknadsföring…
Fler artiklar