Det är tydligt att vår bransch vill bli ännu bättre. Vi vill utvecklas för att attrahera, behålla och höja kompetensen hos våra medarbetare. Därför samlar vi nu all kunskap och utbildning inklusive våra digitala mikrokurser (Campus Marketing Online) under ett tak – Campus Marketing.
Campus Marketing Online var tidigare en tilläggstjänst (kostnad 12 000–35 000kr/år). Från och med nästa år ingår den i medlemskapet. För hela ditt team. Medlemskapet 2024 består av fyra tydliga ben; Utbildning, Branschinitiativ, Rådgivning och Nätverk. Det sätter er i förarsätet för egen utveckling, företagets tillväxt och branschens framtid.
All utbildning som ingår i medlemskapet är nu samlad under Campus Marketing. Här hittar du precis som tidigare våra seminarium, webinar, och event. För att göra det lättare har vi också lagt in våra rapporter, guider, mallar, avtal och rekommendationer här liksom Marknadsinsikter, poddar och inspelade webinar. Nyheten för 2024 är att vårt stora utbud av digitala mikrokurser på plattformen Campus Marketing Online också finns här och ingår kostnadsfritt i ditt medlemskap.
Vår mycket uppskattade juridiska rådgivning med våra jurister Ulrika Wendt och Jakob Rönnerbäck är naturligtvis fortfarande en del av medlemskapet liksom vår byrårådgivning med Gunilla Bergh och Christina Wihlner Lentell.
Sedan ett par år driver vi ett antal branschinitiativ som du som medlem mer än gärna får engagera dig i. Branschinitiativ Effekt ligger som grund i allt vi gör och har en egen kommitté som beslutsorgan och ett antal arbetsgrupper där medlemmar kan påverka initiativet och branschen. Andra initiativ är Cross Media Measurement, Dataetik, Transparens och GARM Nordic. Vi har även startat hållbarhetsinitiativet CommToAct tillsammans med KOMM, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer.
Nätverkande är en stor del av ditt medlemskap och finns dels genom engagemang i våra branschinitiativs arbetsgrupper och våra medlemsevent Members Camp och EFFDay dels för mindre grupper i marknadschefsnätverket och nätverk juridik.
Utveckling av medlemskapet:
Medlemskapet 2024Se vår film om medlemskapet 2024
Pris medlemskap 2024
Serviceavgiften baseras på ert företags totala marknadsbudget under 2024. Vi genomför en prishöjning 2024 kopplad till ökat medlemsvärde och inflation. Eftersom medlemskapet i Sveriges Annonsörer innehåller en gedigen utbildningsdel vill vi också tipsa om möjligheten att lägga kostnaden på personal- och/eller marknadsbudget. Kom ihåg att kostnaden är avdragsgill.
Till denna kommer en medlemsavgift på 1000 kr som inte är avdragsgill och som är lika stor, oavsett nivå på serviceavgiften.
*Marknadsbudget definieras som alla investeringar i marknadsföring, exkl. personalkostnader.
Sagt om oss
”Sveriges Annonsörer är den viktigaste kunskapshuben som finns för varumärkesägare och marknadsförare i Sverige. Jag utvecklas, mitt team utvecklas, och det syns både i det vi gör och i hur vi uppfattas som arbetsgivare.”
/Robert Arvidsson, Kommersiell chef, Liseberg
”Vi ser värdet i att Sveriges Annonsörer värnar om frågor som är viktiga för oss köpare av kommunikationstjänster. Dels som remissinstans, dels som drivare av viktiga branschinitiativ, t.ex. Cross Media Measurement och Effektinitiativet. Det breda utbudet av fördjupning och relevanta kurser är imponerande. Att sedan kostnaden för medlemskapet är avdragsgill är bara ännu ett plus.”
/Annika Kreipke, Campaign Manager, Telenor
”Sveriges Annonsörer är bra för oss som annonsörer och även för teamutveckling. Det finns sådan möjlighet till kompetensutveckling genom Sveriges Annonsörers seminarier, nätverksträffar och guider. Dessa är relevanta, viktiga och inspirerande. Allt det och mycket mer ingår i medlemskapet.”
/Gina Azaric, CMO, Head of Marketing, Telia Sverige
Att köpa till:
Det nya medlemskapet 2024 tydliggör också hur du som medlem kan köpa till utbildningsdelar: