Members Camp är tillfället då medlemmar samlas för att tillsammans inspireras och utbyta erfarenheter.
Vi skapar Members Camp tillsammans med medlemmar för medlemmar. Varje camp har ett givet tema och bjuder på medlemscase, tips från experter på temat, diskussioner och möjlighet att nätverka och mingla med kollegor i branschen. Du inspireras och lär av andras utmaningar och framgångar och får möjlighet att själv få visa vad du lyckats med och inte.
Members Camp tema ”Media & Digitalt” i Stockholm
När: 17 april 2024 08.30-11.30 (frukost serveras från 08:00)
Var: IOffice – Ljusgården, Kungsgatan 60, Stockholm
Begränsat antal platser, först till kvarn gäller.
Program
Schibsted – Karolina Nilvang
Karolina Nilvang från Schibsted kommer dela slutsatser och resultat från deras senaste och högaktuella Attention-studie.
Karolina reder ut varför en impression inte är en impression och hur det påverkar möjlig effekt, samt varför det är viktigt att välja medier utifrån ens utmaningar. Hon kommer också dela insikter från studien som behandlar vad korta exponeringstider verkligen innebär och hur olika visningar av loggan kan göra skillnad på riktigt för ditt varumärke, men också vikten av att tydligare koppla exponering till varumärkets utmaning.
Tele2 – Fredrik Wasting och Freja Karlsson
Optimera för Attention, case från Studien
Hur optimerar du för korta exponeringstider i den varumärkesbyggande digitala marknadsföringen? Fredrik Wasting från Tele2 går igenom hur de förbättrade resultaten med tydlighet, framing och en optimerad blandning av exponeringar.
Kapero – Robert Ryberg
Från fragmentering till konsolidering
Fragmenteringen av medielandskapet har lett till att den genomsnittliga marknadsavdelningen i Sverige använder sig av 16-20 kanaler i sin marknadskommunikation. Vad innebär det i praktiken när det kommer till kreation, content och möjligheten att skapa impact? Kapero delar med sig av praktiska case och exempel.
Sveriges Annonsörer – Peter Mackhé
Cross Media Measurement – få kontroll över dina annonsinvesteringar
Sveriges Annonsörer har sedan 2019 drivit Cross Media Measurement initiativet som i grund och botten handlar om att ha kontroll över hur många personer mina annonser har nått och hur mycket dessa kontakter kostade. Vi har dock en otydlighet, vi blandar ihop impressions och kontakter så distribuerade annonser till medier blir lika mycket värda som annonser som mottagits av en person. Ni kommer få en resa i hur man köper annonser idag och vad som rapporteras utifrån dessa köp och hur vi tänker lösa frågan.
Stadium – Pino Roscigno
Bättre effekt både digitalt och fysiskt med ökad kundupplevelse
Stadium har under flera år utvecklat de digitala kanalerna mot fler marknader, fler koncept och fler erbjudanden men man har också jobbat med att få ihop kundupplevelsen i det digitala och det fysiska. En utveckling som både krävt och möjliggjort ett mer effektfullt arbete med marknadsföringskanalerna. Insikter och lärdomar från en resa som fortsatt pågår.