När marknadsföringsgurun Mark Ritson tidigare i sommar talade på en av årets omgångar av the Festival of Marketing, listade han de tio viktigaste egenskaper som marknadsförare bör utveckla, för att nå framgång.

Relaterade artiklar

Affärsdrivande marknadsföring med content marketing

Konsumenter säger att miljö och hållbarhet är viktigt när de väljer produkter och varumärken. Samtidigt ser vi ett stort gap mellan vad folk säger och vad de gör i dessa frågor. Gapet kommer…

Hållbarhet som säljer och ger effekt

Konsumenter säger att miljö och hållbarhet är viktigt när de väljer produkter och varumärken. Samtidigt ser vi ett stort gap mellan vad folk säger och vad de gör i dessa frågor. Gapet kommer…

Marknadsföring i lågkonjunktur – så här gör du!

Hur förbereder sig ditt företag på en kommande lågkonjunktur? Vi känner alla av dagens utmaningar, men långt ifrån alla vet hur de ska agera. Hör Erik Modig mer om hur du hanterar din…

Hur ska man tänka när man vill använda miljöpåståenden i sin marknadsföring?

Konsumentombudsmannen (KO) inledde 2019 ett tillsynsärende mot Arla mot bakgrund av att man menade att Arlas användning av begreppet ”Netto noll klimatavtryck” på visst sätt på Arlas mjölkförpackningar gett intryck av att produkten…
Fler artiklar