Reklamkapital. Medicin mot reklamtrötthet. Reklamtröttheten blir allt större och vi har aldrig varit så negativt inställda till reklam som idag, enligt Novus och Sveriges Annonsörers senaste undersökning om reklamattityder. 

Relaterade artiklar

Månadens case: Jula

Jula gick från att bara fokusera på priset till att också bygga varumärke med emotionella argument. Ett beslut som fick så goda effekter att Jula nu belönats med 100-wattare för Långsiktig varumärkesvård.

Så bidrar kreativitet till ökad ROI

Det går inte att komma ifrån att den kreativa nivån spelar stor roll för vilka effekter reklamen kan ge. Både på lång och kort sikt. Riktigt bra, kreativ reklam kan ge så mycket…

Så kan konvertering öka från varumärkesannonsering för FMCG

Orkla, Schibsteds och Matspar har tillsammans testat och utvecklat metoder för att leda digital marknadsföring av dagligvaror till konvertering i digitala butiker.

Stärk varumärkeskapitalet inför framtiden

När Nielsen studerat globala marknadsförares facit för 2021 och planer för 2022, konstaterar man att det aldrig har varit viktigare att öka varumärkeskännedomen och ligga top-of-mind hos konsumenterna.
Fler artiklar