Kreativitetens kris. Effekterna av kreativt belönade kampanjer har försämrats kraftigt under senare år och är idag sämre än de någonsin varit på de 24 år som Peter Field studerat.

Relaterade artiklar

Kommunicera med alla

För att få bästa möjliga resultat av marknadsinvesteringarna bör man kommunicera inkluderande och spegla mångfald. Allt annat är slöseri med pengarna. Det finns många bevis för detta. Bland annat i en ny rapport…

Bra reklam blir inte utnött

Reklam som uppskattas av konsumenterna och utvecklar sitt reklamkapital håller också bättre i längden. I stort sett hur länge som helst i bästa fall. Det kan också ge bättre effekt till lägre kostnad.

Kommunikationen viktig i klimatkampen

Kommunikationsbranschen kan spela en stor roll i arbetet för ökad hållbarhet och mindre miljö- och klimatpåverkan och möjligheterna är större än man kanske tror. Men det finns många frågetecken att räta ut.

Roa mer, irritera mindre

En ny reklamrapport visar hur konsumenterna upplever reklamen i olika kanaler. Det ger bra ledtrådar till hur man skulle kunna öka reklamacceptansen och till och med gillandet.
Fler artiklar