Tillsammans med KOMM släpper vi nya verktyg för att förbättra samarbetet mellan annonsör och byrå.

Det nya branschavtalet – ”Branschrekommendationer & Allmänna villkor” – är paketerat tillsammans med en medföljande offertmall, så det blir enkelt och klart för våra medlemmar att använda. Detta är ytterligare ett steg i att professionalisera vår bransch, undvika tvister och underlätta samarbete

Ladda också ner

Uppdaterade Huvudrekommendationer för upphandling kommunikationsbyrå (oavsett disciplin).

Hör representanter från KOMM och Sveriges Annonsörer presentera och prata om de nya rekommendationerna:

Relaterade artiklar

I verktygslådan inför 2023

När konjunkturen viker och konsumenterna får snävare ekonomiska ramar, väcks nya frågor för marknadsförare om hur de ska agera. Fler än tidigare har dock tagit till sig den kunskap som tidigare lågkonjunkturer givit.

Nu är det dags att jobba med P som i Pris

När lågkonjunkturen kommer måste marknadsförare bli mer affärsmässiga, arbeta med ekonometri och lära sig förstå priset som marknadsföringsverktyg. Les Binet beskrev nyligen i ett webbinarium hur man bör tänka.

Viktigare vara minnesvärd än klickbar

B2B-kunder är sällan på marknaden för köp. Det innebär att det är minst lika viktigt att skapa mental tillgänglighet för marknadsförare inom B2B som för deras kollegor inom B2C.

Månadens Case: Telia ”Gör det enklare att vara småföretagare”

Mitt i pandemikrisen lyckades Telia kommunicera helhetslösningar och rådgivning till småföretagen på ett sätt som skapade mer emotionell koppling till varumärket. Det lyckades så bra att Telia belönades med 100-watt i kategorin Företag…
Fler artiklar