Sveriges Annonsörer webinar

Tillsammans med Niklas Bondesson på NoA Consulting har vi nu de första resultaten från den första rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Du får veta vad som utmärker de svenska kampanjer som haft allra störst effekt. Sedan 2020 har 100-wattaren ett nytt tävlingsformulär som ger oss unika möjligheter att dra slutsatser om vilken typ av marknadskommunikation som ger bäst effekt. Formuläret liknar det som ligger till grund för rapporterna av Les Binet och Peter Field (IPA Effectiveness Awards) som fått stort genomslag i bland marknadsförare över hela världen. Den här första analysen baseras på ca 200 bidrag som har tävlat i 100-wattaren 2020 och 2021. hela rapporten kommer under hösten.

Talare:
Niklas Bondesson, NoA Consulting


Relaterade artiklar

Retail Media What’s the buzz?

Annonsinvesteringarna i Retail Media förutspås flerdubblas till 2026 och många är nyfikna på att veta mer, men vad är Retail Media egentligen? I detta webinar kommer Adform och Curamando berätta mer hur man…

Riktlinjer för positiv påverkan – tillsammans mot kroppshets och orealistiska skönhetsideal

Barn och unga som exponeras för skönhetsideal i sociala medier påverkas, visar en global forskningssammanställning genomförd på uppdrag av Statens Medieråd. De skönhetsideal barn och unga exponeras för är ju faktiskt ouppnåeliga, eftersom…

Producera mer av företagets kommunikation internt

Fler och fler företag väljer att ta fram marknadsförings- och kommunikationsrelaterat innehåll och material själva internt. Några företag har startat egna avdelningar, inhousebyråer. Andra har det mer som en integrerad del av det…

5 tips för bättre tillväxt och få CFO:n med på tåget

LinkedIn B2B Institute berättar hur man får ett varumärke att växa och vilka de grundläggande drivkrafterna är som ligger bakom tillväxt. Dessutom får du konkreta tips hur du får med dig företagets CFO.
Fler artiklar