Sveriges Annonsörer webinar

Tillsammans med Niklas Bondesson på NoA Consulting har vi nu de första resultaten från den första rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Du får veta vad som utmärker de svenska kampanjer som haft allra störst effekt. Sedan 2020 har 100-wattaren ett nytt tävlingsformulär som ger oss unika möjligheter att dra slutsatser om vilken typ av marknadskommunikation som ger bäst effekt. Formuläret liknar det som ligger till grund för rapporterna av Les Binet och Peter Field (IPA Effectiveness Awards) som fått stort genomslag i bland marknadsförare över hela världen. Den här första analysen baseras på ca 200 bidrag som har tävlat i 100-wattaren 2020 och 2021. hela rapporten kommer under hösten.

Talare:
Niklas Bondesson, NoA Consulting


Relaterade artiklar

CommToAct – Hur mäter man utsläpp vid produktion av reklam?

Våren 2021 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen…

Cashing in on Creativity, how Better Ads Deliver Bigger Profits

I detta webinar berättar LinkedIn hur kreativitet i annonser kan öka effekten och går igenom fyra punkter som kan underlätta ditt arbete. Hör Jennifer Shaw-Sweet från LinkedIn B2B Institute.

Best of Cannes 2023

Nu har du möjlighet att få höra det bästa från Cannes Lions 2023. Ulla-Karin Barrett ger sina bästa spaningar och hyllar årets bästa kampanjer.

AI bortom hypen

AI kommer att förändra världen men innan dess behöver vi lära oss att använda det för att förenkla och förbättra våra sysslor idag. I detta webinar tar vi en titt på vad Generativ…
Fler artiklar