Sveriges Annonsörers webinar

Som en del av Effektinitiativet har vi tagit fram en rekommenderad lista på de 36 viktigaste nyckeltalen för att visa vilka effekter som marknadskommunikationen skapar.

Sammanställningen kan ses som en svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation,  eftersom den stöds av Komm, Swedma och ledande undersöknings- och medieföretag. Hör Mats Rönne, som lett arbetet med Effektsystemet och Hanna Riberdahl, vd på Sveriges Annonsörer berätta mer om de 36 nyckeltalen och hur man som marknadsförare kan arbeta med dessa för att visa nyttan med – och värdet av – marknadskommunikationen.

Relaterade artiklar

CommToAct People: Omtänksamhet ger lönsamhet

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

CommToAct Planet: Hur kan vi tänka strategiskt kring hållbarhet inom marknadsföring, kommunikation och media?

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

CommToAct People: Digital tillgänglighet – Rättighet, skyldighet eller helt enkelt smart affär?

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

Maximera dina programmatiska resultat med bättre kravställning

I detta webinar kommer ECI gå igenom hur du kan öka din effektivitet inom programmatiska medieköp. Du får värdefulla tips på viktiga faktorer att beakta vid programmatiska köp, allt för att säkerställa hög…
Fler artiklar