Effekt
Fler Effekt
Så gör du en bra strategi
Publicerad: 28 april 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
En bra strategi ger effekt och skapar resultat. I detta webinar får du råd, tips och tankar om de sex egenskaper som utmärker en bra strategi utifrån både erfarenhet och forskning.
Känslor i reklam – lönsamt för varumärket
Publicerad: 7 april 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
I all form av kommunikation är känslor avgörande för hur budskap når fram och in. I detta webinar tittar vi närmare på hur man använder betendeekonomi och forskning för att skapa effektiv kommunikation.
Hur säkerställer vi att vår annonsering leder till tillväxt?
Publicerad: 15 mars 2022 | Inspelade Webinar & Poddar
Erik Modig går igenom när det är som mest gynnsamt att göra långsiktiga investeringar och hur man planerar och följer upp investeringar för att säkerställa att budgeten faktiskt skapar tillväxt.
Medlemsstudie ”Kundempati – varumärkenas bild jämfört med kundens”
Publicerad: 5 november 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Nu har du möjlighet att ta del av resultatet av den Kundempatistudie som Michael Dahl på Index House genomfört tillsammans med Sveriges Annonsörer under hösten 2021. Vi har undersökt hur väl varumärkenas egna…
Rapport ”Varumärkesbyggande i obalans” om företagsledningars syn på marknadsföring
Publicerad: 27 oktober 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Åtta av tio företagsledare anser att ett starkt varumärke behövs för att skapa tillväxt, lönsamhet och attrahera nya medarbetare, och mer än varannan anser sig ha goda kunskaper om varumärkesbyggande. Men kunskaperna är…
Varumärkesstrategi och vikten av att använda din data på rätt sätt
Publicerad: 21 oktober 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
En varumärkesstrategi utan ett korrekt utförande är meningslös, ser du på din data på rätt sätt? Hör Björn Söderin och Daniel Åberg på DataCon berätta om hur man med hjälp av redan existerande…
Effektsystemet – En svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation
Publicerad: 18 juni 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Som en del av Effektinitiativet har vi tagit fram en rekommenderad lista på de 36 viktigaste nyckeltalen för att visa vilka effekter som marknadskommunikationen skapar. Sammanställningen kan ses som en svensk branschstandard för…
Hör mer om 100-tyckaren och vinnaren ICA
Publicerad: 28 maj 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
ICAs marknadschef Joakim Bengtsson berätta mer om ICA-Stig, den längsta reklamsåpan i Sveriges historia. Cecilia Perlind på Kantar Sifo berättar hur undersökningen har gått till och vilka fem vanor som ligger till grund…
McDonald’s – Stora nog att göra skillnad
Publicerad: 11 mars 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Hör Staffan Ekstam och Christoffer Rönnblad från McDonald's berätta om konceptet "Stora nog att göra skillnad", ett arbete sedan 2018 som i år dessutom blev belönat med två vinster i 100-wattaren, 100w i…
Lyft ditt insiktsarbete och skapa större värde
Publicerad: 21 januari 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
Vi samlar på oss allt mer data om våra kunder och analyserar den på höjden och bredden. Men frågan är om vi ändå inte missar det viktigaste av allt – förståelsen om VARFÖR…
Lär dig mäta effekt med beteende- och attityddata
Publicerad: 14 januari 2021 | Inspelade Webinar & Poddar
I en komplex och snabbrörlig värld blir traditionell brand tracking ofta för långsam. Så hur ska man då snabbt kunna se effekten av en marknadsaktivitet? Och hur vet man om man lyckats bidra…
EFFDay 2020
Publicerad: 6 november 2020 | Inspelade Webinar & Poddar
EFFDay 2020 bjöd på talare, break-out sessions, expertpaneler och best practice inom strategi och planering, implementering, insiktsdriven marknadsföring och uppföljning av effekt.
Kantars medieexpert pratar om vad som bygger effekt
Publicerad: 10 oktober 2020 | Inspelade Webinar & Poddar
I en artikel i Marketing Week presenterade Duncan Southgate, Global Brand Director, Media, Insights division på Kantar vad som bygger effekt och vilka skillnader det finns i marknadsförares tro och faktiskt utfall. Hör…
Podinar: Snacka om effekt – Svar på tal
Publicerad: 1 juli 2020 | Inspelade Webinar & Poddar
I tredje avsnittet "Svar på tal" ger vi dig användbara svar för några vanliga frågor och påståenden om kommunikation som du kan stöta på internt. Ett samtal mellan Emma Widerberg, varumärkesstrateg på Pyramid…
Podinar: Snacka om effekt – Mäta och redovisa effekt
Publicerad: 24 juni 2020 | Effekt
I andra avsnittet "Mäta och redovisa effekt" pratar Fredrik Hallberg, expert på kopplingen mellan digitalisering, marknadsföring och affärsutveckling, Mats Rönne, effektexpert och vår vd Hanna Riberdahl om hur man gör och vad ska…
Podinar: Snacka om effekt – den viktiga balansen
Publicerad: 16 juni 2020 | Effekt
I första avsnittet "Den viktiga balansen" pratar Simone Westerberg från IPG Mediabrands, Mats Rönne, effekt- och varumärkesexpert och vår egen Hanna Riberdahl om den viktiga balansen mellan långsiktiga och kortsiktiga marknadsinsatser.
Förpackningsdesign och kommersiell effekt, funkar det?
Publicerad: 22 april 2020 | Inspelade Webinar & Poddar
Design som gör skillnad - vad är hemligheten? I en värld av allt mer likartade produkter blir varumärket och förpackningen avgörande för att kunna differentiera sig och driva försäljning både online och i…
Podinar del 2 – samtal om marknadsföring i coronatider
Publicerad: 3 april 2020 | Inspelade Webinar & Poddar
I del två har vi med oss tre seniora experter inom marknadsföring som delar med sig av kloka tankar och inspirerande exempel. Du hör Mats Rönne känd varumärkesexpert, Daniel Collin från reklambyrån Vinter…