Digital annonsering

Inspelade webinar som guider dig inom digital annonsering.
Fler Digital annonsering

Google – ett hållbart reklamekosystem

Hur skapar man egentligen ett hållbart reklam-ekosystem? Ett ekosystem som balanserar behovet från användare av media, annonsörer och innehållsskapare/medieägare. Vilka är utmaningarna och vad behöver alla parter göra för att inte skrämma bort…

Medietrender Sverige 2021, Q4 och helår

Medietrender i Sverige är en samlad rapport för mediemarknaden med siffror från IRM, Kantar Sifo, MMS, Sveriges Mediebyråer och Odyssey. Målet är att ge en kortfattad rapport med de viktigaste siffrorna från mediemarknaden.…

Cross Media Measurement & The Advertising Value Chain

Den 9 december 2021 lanserade vi den nya standarden för annonsvisningar ”The Advertising Value Chain” som tydligt visar var i värdekedjan annonserna har haft möjlighet att levereras och visas. Hör Peter Mackhé och…

Digital identitet i en värld utan 3e-parts cookies

Adform berättar under denna Learning Lunch om hur branschen redan börjat anpassa sig till övergången från 3e-parts till 1a-parts cookies/IDn. Vi kommer att gå igenom vad man behöver tänka på och hur man…

CRM räcker inte längre – här kommer Customer Data Platform CDP

För att lyckas med merförsäljning och korsförsäljning behöver du hantera många digitala kanaler som tex mejl, web, app, Facebook och Google. En lösning för att få hävstång på din kunddata är en Customer…

Brand safety och vikten av att synas i rätt annonsmiljö

Hör Mattias Spetz på Channel Factory berätta om vikten av att digitala annonser syns i rätt miljö och hur det direkt påverkar varumärket om annonserna hamnar bredvid olämpligt eller olagligt innehåll.

Sveriges Annonsörer pratar om 3e-parts cookies

Hör vår medieexpert Peter Mackhé och Michael Grimborg från vår styrelse när de gästade Schibsted Retail Hour den 6 maj 2021. Här kan du se hela programmet, ca 40 minuter in i sändningen…

Google: The messy middle – lär dig mer om den digitala köpprocessen

Carl Wåreus på Google delar med sig av den senaste researchen på området – The Messy Middle – där man har studerat flera hundratusen inköpsresor för att lära sig hur man som marknadsförare…

Amazon Marketplaces, en möjlighet för svenska företag, del 2

Under två tillfällen får du praktisk och detaljerad genomgång av Amazons ekosystem, hela vägen från vilka produkter som har störst möjlighet att lyckas till logistik och lagerhållning samt annonsering och marknadsföringsmöjligheter.

Amazon Marketplaces, en möjlighet för svenska företag, del 1

Under två tillfällen får du praktisk och detaljerad genomgång av Amazons ekosystem, hela vägen från vilka produkter som har störst möjlighet att lyckas till logistik och lagerhållning samt annonsering och marknadsföringsmöjligheter.

Hur K-Rauta fick fler besökare till butik genom digital kampanj

Hör David Olsson, Digital Marketing Manager på K-Rauta berätta om hur K-Rauta i Sverige med hjälp av Facebook och digitalt ODR lyckades driva besökare till butik och dessutom öka försäljningen.

”It’s 1st Party Time!” överlevnad i en värld utan 3e-parts cookies

Adform reder ut begreppen vad dessa förändringar innebär, hur branschen börjat förbereda sig och framtidsspaningar kring flytten från 3e-parts till 1a-parts cookies.

IAB Gold Standard

IABs vd Charlotte Thür berättar om Gold Standard som lanserades i Sverige i november 2019. Golden Standard är ett branschsamarbete som ska skapa en bättre annonsmiljö via självreglering.

Brand safety & suitability

Att säkerställa att man som annonsör investerar pengarna i säkra och passande miljöer har aldrig varit viktigare. Hör Björn Lindholm från IAS berättar om vikten av att synas med rätt budskap på rätt…

Viewability (Sveriges Annonsörers Guide för digital annonsering)

Välkommen till ett webinar där vi går igenom Viewability, från Sveriges Annonsörers ”Guide för digital annonsering”. Hela guiden finns att ladda ner på här. Din guide under webinaret är Mats Selling.

Brand Safety (Sveriges Annonsörers Guide för digital annonsering)

Välkommen till ett webinar där vi går igenom Brand Safety, från Sveriges Annonsörers ”Guide för digital annonsering”. Din guide under webinaret är Axel Birgerstam från Scream.

Mätbarhet (Sveriges Annonsörers Guide för Digital annonsering)

Välkommen till ett webinar där vi går igenom Mätbarhet, från Sveriges Annonsörers "Guide för digital annonsering". Din guide under webinaret är Peter Bryngelsson från Demoskop.

Ad Fraud (Sveriges Annonsörers Guide för digital annonsering)

Ett webinar med vår medieexpert Peter Mackhé där vi går igenom Ad Fraud, annonsbedrägeri, från vår "Guide för digital annonsering".