Skadligt innehåll och skaparna bakom detta hotar potentialen för digitala medier/plattformar. Ett första steg för att komma till rätta med det problemet är att förse plattformar, byråer och marknadsförare med ett ramverk som definierar säkert och skadligt innehåll online.

Brand Safety Floor + Suitability Framework finns på svenska och engelska och handlar om ”Basnivå för varumärkessäkerhet och ett Ramverk för användning”. Ramverket definierar ett antal kategorier av känsligt innehåll och beskriver flera olika nivåer av risker med dessa. Varje kategori har en guide för annonsering som spänner ifrån en lägstanivå för varumärkessäkerhet, det vill säga innehåll som inte är lämpligt för någon annonsering över huvud taget (Brand Safety Floor), till innehåll som kan vara känsligt men som trots det är lämpligt för annonsfinansiering om annonsören är extra uppmärksam. (Suitability Framework).

Ramverket finns på engelska och svenska.

Relaterade artiklar

How Brand focus generates Business Growth

Här har du möjlighet att ladda ner presentationen från vårt webinar How brand focus generates Business Growth och mer information Brand Impact Score.

CommToAct People: Hållbara samarbeten ger bättre effekt

2023 lanserade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar…

Podd: Sveriges Marknadschefer

Djupdykande samtal med inspirerande marknadschefer. I podden Sveriges Marknadschefer träffar och intervjuar Martin Matiesen och Sandra Modée inbjudna marknadschefer.

Podd: Vi hörs! Marknadsinsikter ”Kommunikationen viktig för Klimatkampen”

Tillsammans med Bauer Media bjuder vi på intressanta marknadsinsikter som publiceras en gång per kvartal. I detta avsnitt möter vi Karin Grohman på CommToAct.
Fler artiklar