Webinar

Arkiv

WFA: The Economist’s predictive look to 2023 with Tom Standage

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Hör TikTok, Meta, Google och WFA prata om arbetet mot skadligt innehåll på digitala plattformar

GARM Nordic (Global Alliance for Responsible Media) - för första gången går annonsörer, intresseorganisationer, medieföretag och representanter från de största digitala plattformarna i Norden samman i en kraftsamling mot skadligt och hatiskt innehåll och…

WFA – Spotlight: Consumer insights through a diversity and inclusion lens

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: Go faster with less

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen – hur kan du utnyttja den öppna datan?

Sveriges Annonsörer och SWEDMA bjuder in till webinar ”Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen” med Whispr Group som kommer göra en summering och dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut…

Miljöpåståenden – hur når jag ut utan att göra fel?

Ett högaktuellt ämne som det bubblar kring är miljöpåståenden i kommunikation, därför bjuder vi in till ett webinar för att bena ut och förtydliga vad som gäller när det kommer till marknadsföringslagen samt…

TikTok – The New Creative Language

Sandra Lagergren från TikTok i Norden kommer prata Gen T med fokus på Kreatörer - dess inverkan på branschen och effekten deras kreativitet skapar. Hur kan du som varumärke bäst skapa ett lyckat…

Färsk rapport: Skapar kreativ reklam mer effekt?

Tillsammans med NoA Consulting har vi nu de första resultaten från den första rapporten i vår långsiktiga forskningssatsning om framgångsfaktorer för effekt. Under seminariet får du veta vad som utmärker de svenska kampanjer…

WFA – Spotlight: Think with Google – Evolving the role of apps for Businesses in APAC

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Cross Media Measurement – hur många har sett dina annonser

Sveriges Annonsörer har samlat branschen i Cross Media Measurement initiativet för att skapa ordning och reda för annonsörer, så att man klart och tydligt ska veta vad som köptes och levererades i olika…

WFA – Spotlight: Counting the (Carbon) Cost

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: The rise of freelance talent

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete

Målet med detta webinar är att du ska få inspiration och konkreta verktyg för att få så bra och optimerade byråsamarbeten som möjligt.

WFA – Spotlight: Effective financial management – a focus on Marketing Activation

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: Effective financial management – a focus on Influencer marketing, PR and Social

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA – Spotlight: Tackling Responsible Media

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Analys, grunden för att skapa strategier som ger bättre effekt

En bra analys är grunden för en bra strategi. I detta webinar kommer du få några enkla principer för fakta- och datainsamling och analysarbete som förhoppningsvis leder fram till ett relevant och korrekt…

Adform: trender och utfasning av tredjepartscookies

Adform delar med sig av trender inom bank och finans och presenterar resultatet från deras senaste undersökning i samarbete med Kantar som riktade sig till annonsörer och berörde ämnen som transparens, dataägande och…