Under våren 2020 har TV4 tillsammans med Annalect arbetat med en metastudie där de analyserat data från 30 annonsörer fördelat på sex olika branscher och 84 olika modeller med syfte att definiera TVs roll i mediemixen. 

Förutom en helhetsbild ger studien svar på TVs roll i olika branscher för att se om resultat och användning skiljer sig åt beroende på vilken bransch annonsören verkar i. Alla medier utvärderades både från ett kort- och långsiktigt perspektiv (dvs direkt försäljning och varumärkeseffekter) samt mediernas påverkan på annonsörernas varumärken. Man har även undersökt eventuell synergieffekt från TV på andra offline och online medier. De modeller som använts är från 2017-2109.

Branscher som ingår i studien är bank/försäkring, bilar, FMCG, resor, spel och vitvaror.

Vi har nöjet att bjuda in till en exklusiv workshop där ni i en mindre grupp tittar närmare på resultaten för de olika branscherna. Anmäl ditt intresse redan nu, så återkommer vi till dig i början på januari.

Workshop med TV4 den 26/1 är FULLBOKAD

 

Denna workshop i samarbete med TV4 är exklusiv och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Hör även Mark Ritson prata om hur TV kan fungera som en katalysator av marknadsinvesteringen  (1 min 20 sek) här

Alla våra aktuella webinar hittar du här på annons.se

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.