WFA Webinar: Regulating marketing to kids – five key trends affecting toy brands

Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Registrering/konto krävs på WFA´s hemsida för att delta på deras webinar. Obs! Webinars från WFA är alltid på engelska.

Description:

In this webinar, Will Gilroy and Rebecka Allén will present five key regulatory trends impacting toy companies’ ability to connect with younger audiences.

Looking at emerging developments around the world, this webinar will aim to identify some of the most likely challenges toy companies face in the coming years, and explore some potential solutions.

  • What we will cover:
    What are the current rules in place when it comes to advertising to children?
  • How has the academic thinking around children’s understanding of advertising evolved with the emergence of new marketing techniques?
  • Children’s increased use of mobile devices and exposure to online marketing: what are the top concerns with regulators?
  • Social media platform’s struggle with GDPR and COPPA compliance: what implications for toy brands?
  • Partnerships with food brands: increased pressures on use of toys and characters in food marketing.

This webinar will last 60 minutes including Q&A.

When:

4pm CET, January 28

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

Anmäl dig här

Registration code: PA0122

 

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.