WFA Webinar: How advertising lost sight of creativity and what to do about it

Som medlem i Sveriges Annonsörer bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).
Obs! Webinars från WFA är alltid på engelska.

Description:

System1’s Orlando Wood introduces his bestselling book with the IPA, ‘Lemon : How the Advertising Brain Turned Sour’ (2019).

A fascinating mix of neuroscience, cultural history and advertising research, the webinar will show how an increase in abstract, left-brain thinking has spread across business, how this is undermining creativity and making advertising less effective. It also provides practical advice to reverse this decline.

When:

10am CET, April 1

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

 

Anmäl dig här

 

 

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Nyheter i medlemskapet 2024 – en kompass till ökad effekt!

I detta webinar får du veta allt om medlemskapet i Sveriges Annonsörer och de senaste nyheterna. Vi kommer prata om allt från utbildningar till rådgivning och nätverk.

Ny rapport: ANA Programmatic Study

I detta webinar får du en inblick i en helt ny rapport från ANA – Association of National Advertisers – som visar hur transparensen och effektiveten är i programmatisk annonshandel.
Fler event