WFA Webinar: How advertising lost sight of creativity and what to do about it

Som medlem i Sveriges Annonsörer bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers).
Obs! Webinars från WFA är alltid på engelska.

Description:

System1’s Orlando Wood introduces his bestselling book with the IPA, ‘Lemon : How the Advertising Brain Turned Sour’ (2019).

A fascinating mix of neuroscience, cultural history and advertising research, the webinar will show how an increase in abstract, left-brain thinking has spread across business, how this is undermining creativity and making advertising less effective. It also provides practical advice to reverse this decline.

When:

10am CET, April 1

Please note: No recording or slides of this webinar will be shared.

 

Anmäl dig här

 

 

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

WFA – Spotlight: Think with Google – Evolving the role of apps for Businesses in APAC

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Cross Media Measurement – hur många har sett dina annonser

Sveriges Annonsörer har samlat branschen i Cross Media Measurement initiativet för att skapa ordning och reda för annonsörer, så att man klart och tydligt ska veta vad som köptes och levererades i olika…

Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete

Målet med detta webinar är att du ska få inspiration och konkreta verktyg för att få så bra och optimerade byråsamarbeten som möjligt.
Fler event