Passa på! Vår Effektutbildning under fyra halvdagar sker under ledning av en av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet och vänder sig till dig som ansvarar för marknadsföringen i bolaget/verksamheten, och/eller ansvarar för att sätta och följa upp marknadsföringsbudgeten.

Utbildning inom Effekt

Utbildningen hjälper dig att bli bättre på att styra marknadsföringsarbetet i önskad riktning och skapa mätbara effekter genom att 

  • Utgå från nuläget och de strategiska vägval som dels gjorts historiskt, dels vad som behöver göras för att driva verksamheten och marknadsföringsinsatserna i önskad riktning 
  • Ta del av och diskutera ett antal modeller och metoder för att göra relevanta vägval, driva arbetet samt mäta och utvärdera insatserna 
  • Prioritera och sätta relevanta mål för marknadsföringsarbetet samt planera för hur dessa mål ska följas upp 
  • Stärka förmågan att diskutera marknadsföringsarbetet och marknadskommunikationsinsatserna med ledningsgrupp, styrelse och andra viktiga personer utanför marknadsfunktionen, och kunna presentera ditt arbete som nyttigt, viktigt och lönsamt för verksamhetens utveckling 

Det här får du med dig under de fyra utbildningstillfällena:

  • Att förstå sin marknad – verktyg för att förstå varför köper/köper inte kunderna från oss? 
  • Grundläggande segmenteringsmetodik: tre sätt att segmentera marknaden – men behöver den segmenteras alls? 
  • Balansen mellan det som utvecklar framtida lönsamhet och det som driver affären idag – och hur dessa prioriteringar skiljer sig åt mellan sälj och marknad 
  • Prissättningsstrategi – kanske marknadsföringens viktigaste fråga, men samtidigt något som sällan ligger under marknadsavdelningens ansvar 
  • Att bygga en marknads- och kommunikationsplan i flera nivåer 
  • Tre sätt att kombinera långvarig varumärkesutveckling med snabba aktiveringsinsatser 
  • 5/95, 60/40, 70/20/10 och andra praktiska modeller och referenser som underlättar planeringen 
  • Att skapa en struktur för marknadsföringsbudgeten 

Läs mer och anmäl dig här

Om utbildningen

Utbildningen sker vid tre tillfällen med möjlighet att praktisera din kunskaper mellan varje tillfälle:

  • 8 maj, 2025 13:00-16:00 (start)
  • 20 maj, 2025 13:00-16:00
  • 09 september, 13:00-16:00
  • 07 september, 13:00-16:00

Kursansvariga:
Mats Rönne, senior rådgivare inom marknadsföring och kommunikation med över 30 års erfarenhet i branschen, bl.a. som global varumärkeschef på både Ericsson och Electrolux.

Kostnad 16 400 kr per person för medlemmar i Sveriges Annonsörer (pris för icke medlem 21 000 kr per person). Priser exkl moms.

Campus Program är hos Sveriges Annonsörer på Kungsgatan 60 i Stockholm. Läs mer om utbildningen och anmäl dig här

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Mats Rönne

Senior rådgivare
OffPist Management

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event
Fler event