Annonsinvesteringarna i Retail Media förutspås flerdubblas till 2026 och många är nyfikna på att veta mer, men vad är Retail Media egentligen? I detta webinar kommer Adform berätta mer hur man kommer igång och vem kan arbeta med ett Retail Media erbjudande?

Om dagens webinar

I detta webinar kommer Adform berätta mer om Retail Media. IAB Europe förutspår att annonsinvesteringarna i Retail Media kommer flerdubblas till 2026 och många är nyfikna på att veta mer, men vad är det egentligen? Amazon skapade trenden och traditionella retailers på den amerikanska marknaden som Walmart, Kroger och Target arbetar väldigt mycket med detta idag. De kapitaliserar på sin digitala trafik i kombination med deras lojalitetsprogam och data.

Förutom att ge en ny intäktsström för återförsäljare, kan Retail Media också gynna varumärken genom att de kan nå sin målgrupp i rätt miljö och mäta effekten av deras annonsering mer exakt. För konsumenter kan annonserna bli mer relevanta för just dem, vilket ger en bättre shoppingupplevelse överlag.

Tredjepartskakans död är också en stor anledning till sektorns framfart och att det är en av de snabbast växande sektorerna inom digital marknadsföring just nu. Många annonsköpare ser en stor möjlighet att ta del av förstapartsdata som man kan nyttja inom Retail Media.

Efter webinaret hoppas vi att ni har med er inspiration kring hur ni kan arbeta med Retail Media både i form av köpare och säljare av media.

Det här får du veta mer om

  • Vad är Retail Media och hur kan man arbeta med det?
  • Hur kan man komma igång?
  • Vem kan arbeta med ett Retail Media erbjudande?
  • Hur ser det ut på den nordiska marknaden jämfört med i USA där man kommit längre?

Detta webinar är digitalt via Zoom, och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och kunder till Adform.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Malin Thallaug

Enterprise Sales Director
Adform

Niklas Nikolaidis

Partner, Marketing Technology
Curamando
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Almedalen: Hur kan kommunikation skapa beteendeförändringar för en hållbar framtid? 

Möt oss i Almedalen. Hur kan kommunikation bidra till att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen? Vad är kommunikationens ansvar för att spegla och påverka världen omkring oss, och hur kan vi som bransch…

WFA Knowledge Spotlight: Content production 101

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Agency Performance Measurement

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Spotlight: A Mid-Year Agency Roundup – Beyond the Surface

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…
Fler event