Vill du vara med i uppstarten av det globala brand safety ramverket GARM i våra nordiska länder? GARM (Global Alliance for Responsible Media) är ett branschinitiativ som drivs av World Federation of Advertisers (WFA) för att påverka och bättre hantera utmaningen med skadligt innehåll på digitala medieplattformar.

Bakgrund:

GARM lanserades i Cannes sommaren 2019 och har arbetat hårt för att lyfta fram de förändringar som behövs för att annonsörer ska känna sig mer säkra på att investera i reklam på sociala medier. I november 2019 blev GARM ett flaggskeppsprojekt från World Economic Forum Platform For Shaping the Future of Media, Entertainment and Culture, vilket visar på hur viktigt detta initiativ är och att det också bidrar i stort för samhälls- och medieutvecklingen.

Flera starka globala och svenska varumärken är med i det globala initiativet, t ex Adidas, Arla, Danone, IKEA, Mastercard, McDonalds, Mondelez, Nike, P&G, Coca-Cola, Walt Disney, Unilever, Volkswagen och Volvo. Även flera globala techplattformarna är aktiva medlemmar i initiativet – Facebook, YouTube/Google, TikTok, Snapchat och Twitter – vilket är viktigt för att kunna driva en förändring och förbättring.

Nyhet! Lansering i Norden:

Nu är det dags att implementera och lansera GARM i Norden, den 21/9 har vi ett uppstartsmöte där WFA ger en introduktion av GARM Global och en uppdatering om GARMs arbete hittills. Vi kommer också få information om EU:s DSA status (Digital Service Act) och slutligen kommer plattformarna presentera varför de tror att GARM Nordic kommer att spela en viktig roll för dem lokalt.

Agenda:

  • GARM – the start of a new brand safety framework on a global level
  • EU – what´s going on from a regulatory perspective with focus on DSA (Digital Service Act)
  • Google/TikTok/Facebook – why they focus on GARM
  • Round table discussions:
  • What is the most urgent problems from their perspective
  • Way of working in GARM Nordic

Mötet är på engelska och sker via Zoom.

Välkommen!

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Så sätter och försvarar du din marknadsbudget

För de flesta marknadsavdelningar är budgetprocessen en utmaning. Marknadsföringsbudgeten ifrågasätts ofta, och har man inte bra argument finns det risk att budgeten blir mindre än vad som krävs för att lyckas och nå de uppsatta…

WFA Knowledge Spotlight: Meta’s vision for AI

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Meta’s vision for AI

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Creative perspectives for advertising on Meta platforms

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…
Fler event