Förra våren lanserade Sveriges Annonsörer Effektinitiativet, ett projekt som syftar till att marknadskommunikation ska ge bättre effekt och därmed bli mer värdeskapande. Bakom initiativet står marknadsförare, experter, forskare, byråer och medier från olika branscher.

Som en del av Effektinitiativet har vi tagit fram en rekommenderad lista på de 36 viktigaste nyckeltalen för att visa vilka effekter som marknadskommunikationen skapar. Sammanställningen kan ses som en svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation,  eftersom den stöds av Komm, Swedma och ledande undersöknings- och medieföretag.

Mats Rönne, som lett arbetet med Effektsystemet, kommer i detta webinar att berätta mer om de 36 nyckeltalen och hur man som marknadsförare kan arbeta med dessa för att visa nyttan med – och värdet av – marknadskommunikationen.

Välkommen!

Föreläsare
Mats Rönne, effektexpert och en av skaparna till Branschstandarden
Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer

Anmäl dig här

Om du är anmäld och inte hittar bekräftelse-mailet med din unika länk:

  • Se om mailet har hamnat i mappen skräppost
  • Sök avsändare Sveriges Annonsörer <[email protected]>
  • Ämnesraden är: Nu lanserar vi Effektsystemet – En svensk branschstandard för att mäta effekt av marknadskommunikation – Bokningsbekräftelse …
  • Påminnelse-mail inkl länk skickas ut ca 08:00 på fredag morgon (samma avsändare som ovan)
  • Hittar du inte ditt mail så kontakta oss på [email protected]


Information

Detta webinar är utan kostnad och är öppet för alla som jobbar med marknadskommunikation. Antalet platser är begränsat och principen först till kvarn gäller.

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar Morning Sessions: AI – The future is here

Välkommen till Kantar Morning Sessions – en mötesplats för dig som vill träffa globala experter i framkant inom varumärke, reklam, AI, innovation, kundupplevelser och marknadsföring.

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event