Om dagens webinar
Ett högaktuellt ämne som det bubblar kring är miljöpåståenden i kommunikation, därför bjuder vi in till ett webinar för att bena ut och förtydliga vad som gäller när det kommer till marknadsföringslagen samt självreglering.
I takt med att miljö- och klimatarbetet växlas upp och i kombination med ökat konsumentintresse ser många företag också ett behov av att kunna berätta vad de gör. Samtidigt råder det stor osäkerhet om vad man kan och bör kommunicera.
Begrepp som klimatpositiv och nettonollutsläpp är två exempel på termer som snabbt vuxit i popularitet de senaste åren, men där det rått osäkerhet om när och hur de på ett ansvarsfullt sätt kan användas i marknadskommunikation.
Välkommen!
Det här får du veta mer om:
- Vilka regler som finns och hur man som företag bör tänka för att följa regelverket
- Exempel på olika miljöpåståenden och vilka krav på bevisning som finns
- Konkreta fall för att du ska få en bättre förståelse för vad som gäller
Tillsammans med Elisabeth Trotzig från Reklamombudsmannen går vi igenom vilka regler som finns och hur ni som företag bör tänka för att följa regelverket.
Detta webinar är via Zoom och är ett samarbete mellan Sveriges Annonsörer och Reklamombudsmannen, utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer och för finansiärer av Reklamombudsmannen.
Detta webinar kommer inte att spelas in.
Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]
Föreläsare
Elisabeth Trotzig
Gunilla Welander
Ulrika Wendt
Karin Grohman
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.
Eventinformation
- 25 Oct 2022, 09:00 - 10:00
- Online