Kampanjerna som vinner reklamtävlingar har uppenbara kvaliteter som gör att de är bättre än andra. Men vad är det som gör att dessa kampanjer vinner – och framför allt, hur kan du dra nytta av lärdomarna från vinnarna? Mats Rönne ger dig det bästa av årets kampanjer i 100-wattaren och hör mer om Apotekets vinnande case ”Allergikampanjen” som vann 100-watt 2019 i kategori Konsument Multi.

Välkommen till årets första seminarium i Stockholm, tisdag 4 februari. Vi börjar året med att inspirera till stordåd. Mats Rönne, en av de ursprungliga initiativtagarna till 100-wattaren har tittat på de vinnande bidragen i 2019-års tävling och gör en genomgång av vilka egenskaper som gör att de som vann var årets vinnare. Anders Rynnel från Apoteket och Jocke Blondell från Forsman & Bodenfors kommer även att berätta om den prisade kampanjen ”Allergikampanjen”.

Juryn motivering om ”Allergikampanjen”: Att marknadsföra något målgruppen helst vill slippa i en starkt konkurrensutsatt kategori där alla varumärken erbjuder samma produkter är en stor utmaning. Genom ett banbrytande grepp och en dö-bra insikt om målgruppen lyckades ni både bryta igenom bruset, bygga er position och driva er affär. Man måste helt enkelt vara en zombie för att inte gilla det här greppet.

Kom, inspireras och lär dig mer om kommunikation som ger effekt!

Välkomna!

Om Föreläsarna

Mats Rönne, har närmare 30 års erfarenhet av varumärken och marknadsföring. Han har bland bland annat varit varumärkeschef på Ericsson och Electrolux, marknadschef på Skanska och Readly samt haft olika strateg- och chefsroller på byråsidan. Han var med och grundade 100-wattaren och har även hunnit med att vara ordförande i Sveriges Annonsörers styrelse och rådgivare i effektfrågor för Sveriges Annonsörers medlemmar.

Anders Rynnel, Head of Marketing and Brand på Apoteket AB

Jocke Blondell, CD på Forsman & Bodenfors

Om seminariet

Sveriges Annonsörer är Sveriges största nätverk för dig som jobbar med kommunikation. Kom och mingla med branschkollegor. Vi inleder med frukostmingel 08:30. Seminariet börjar klockan 08:45 och slutar senast 10:15.

Anmälningsvillkor

Informationsträffen är kostnadsfritt för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om ditt företag inte är medlemmar i Sveriges Annonsörer är priset 995kr ex. moms (köpare/annonsörer). Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Eventuell avanmälan måste göras senast 24 timmar innan seminarietillfället, i annat fall debiteras medlemmar en ”no-show”-avgift på 300 kronor ex. moms. Du avanmäler dig genom att maila till [email protected]​.

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.