Varumärket som strategisk tillgång – så bygger du ett starkt varumärke

Under seminariet kommer advokaterna Maria Bruder och Helena Wassén Öström från advokatfirman Westerberg & Partners att gå igenom de olika delarna som kan ingå i en varumärkesstrategi och vad du behöver tänka på vid byggandet av ett starkt varumärke. 

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Varumärkesstrategi

  • Framtagande av nya varumärken – möjligheter och risker vid utarbetande och etablering av nya varumärken
  • Registreringsfasen – beaktanden vid val av när, var och hur man ska registrera varumärken och strategisk hantering av varumärkesportföljer
  • Upprätthållande och förädling – överväganden vid upprätthållande av registrerat skydd och vad du bör tänka på vid användning av ditt eget varumärke för att långsiktigt bygga varumärken som en strategisk tillgång
  • Enforcement – agerande mot annans varumärkesansökningar/intrång/marknadsföring – gränsen mellan tillåten användning och intrång/otillbörlig marknadsföring

Våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius är med och inleder samt tar emot frågor.

Välkommen!

Föreläsare

Maria Bruder

Advokat
Westerberg & Partners

Helena Wassén Öström

Advokat
Westerberg & Partners
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.