Varumärket som strategisk tillgång – så bygger du ett starkt varumärke

Under seminariet kommer advokaterna Maria Bruder och Helena Wassén Öström från advokatfirman Westerberg & Partners att gå igenom de olika delarna som kan ingå i en varumärkesstrategi och vad du behöver tänka på vid byggandet av ett starkt varumärke. 

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Varumärkesstrategi

  • Framtagande av nya varumärken – möjligheter och risker vid utarbetande och etablering av nya varumärken
  • Registreringsfasen – beaktanden vid val av när, var och hur man ska registrera varumärken och strategisk hantering av varumärkesportföljer
  • Upprätthållande och förädling – överväganden vid upprätthållande av registrerat skydd och vad du bör tänka på vid användning av ditt eget varumärke för att långsiktigt bygga varumärken som en strategisk tillgång
  • Enforcement – agerande mot annans varumärkesansökningar/intrång/marknadsföring – gränsen mellan tillåten användning och intrång/otillbörlig marknadsföring

Våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius är med och inleder samt tar emot frågor.

Välkommen!

Föreläsare

Maria Bruder

Advokat
Westerberg & Partners

Helena Wassén Öström

Advokat
Westerberg & Partners
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kantar: Lansering av Blueprint for Brand Growth

Välkommen till lanseringen av Kantars Blueprint for Brand Growth. Vad kan 6,5 miljarder datapunkter från konsumenter och ett årtionde av marknadsföringsinsikter lära oss om varumärkestillväxt?

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event