Varumärket som strategisk tillgång – så bygger du ett starkt varumärke

Under seminariet kommer advokaterna Maria Bruder och Helena Wassén Öström från advokatfirman Westerberg & Partners att gå igenom de olika delarna som kan ingå i en varumärkesstrategi och vad du behöver tänka på vid byggandet av ett starkt varumärke. 

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Varumärkesstrategi

  • Framtagande av nya varumärken – möjligheter och risker vid utarbetande och etablering av nya varumärken
  • Registreringsfasen – beaktanden vid val av när, var och hur man ska registrera varumärken och strategisk hantering av varumärkesportföljer
  • Upprätthållande och förädling – överväganden vid upprätthållande av registrerat skydd och vad du bör tänka på vid användning av ditt eget varumärke för att långsiktigt bygga varumärken som en strategisk tillgång
  • Enforcement – agerande mot annans varumärkesansökningar/intrång/marknadsföring – gränsen mellan tillåten användning och intrång/otillbörlig marknadsföring

Våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius är med och inleder samt tar emot frågor.

Välkommen!

Föreläsare

Maria Bruder

Advokat
Westerberg & Partners

Helena Wassén Öström

Advokat
Westerberg & Partners
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

WFA – Spotlight: Think with Google – Evolving the role of apps for Businesses in APAC

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

Cross Media Measurement – hur många har sett dina annonser

Sveriges Annonsörer har samlat branschen i Cross Media Measurement initiativet för att skapa ordning och reda för annonsörer, så att man klart och tydligt ska veta vad som köptes och levererades i olika…

Konkreta tips hur du får ett bättre byråsamarbete

Målet med detta webinar är att du ska få inspiration och konkreta verktyg för att få så bra och optimerade byråsamarbeten som möjligt.
Fler event