Varumärket som strategisk tillgång – så bygger du ett starkt varumärke

Under seminariet kommer advokaterna Maria Bruder och Helena Wassén Öström från advokatfirman Westerberg & Partners att gå igenom de olika delarna som kan ingå i en varumärkesstrategi och vad du behöver tänka på vid byggandet av ett starkt varumärke. 

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Varumärkesstrategi

  • Framtagande av nya varumärken – möjligheter och risker vid utarbetande och etablering av nya varumärken
  • Registreringsfasen – beaktanden vid val av när, var och hur man ska registrera varumärken och strategisk hantering av varumärkesportföljer
  • Upprätthållande och förädling – överväganden vid upprätthållande av registrerat skydd och vad du bör tänka på vid användning av ditt eget varumärke för att långsiktigt bygga varumärken som en strategisk tillgång
  • Enforcement – agerande mot annans varumärkesansökningar/intrång/marknadsföring – gränsen mellan tillåten användning och intrång/otillbörlig marknadsföring

Våra jurister Tobias Eltell och Niklas Briselius är med och inleder samt tar emot frågor.

Välkommen!

Föreläsare

Maria Bruder

Advokat
Westerberg & Partners

Helena Wassén Öström

Advokat
Westerberg & Partners
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Från CX som projekt till CX som ledarskap

I detta webinar får vi höra mer om Customer Experience Management (CXM). Att få ihop alla kontaktpunkter. Att ta ansvar för helheten. Att se till att upplevelsen är något som faktiskt styr hur…

WFA Spotlight: Outlook2025: Unpacking latest WFA poll of media price inflation forecasts

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

CommToAct People: Samtal om mångfald och representation på våra arbetsplatser

CommToAct People bjuder in till ett öppet samtal om mångfald och representation i arbetet där vi har bjudit in Per Karlströmer, från Gullers grupp som har lång erfarenhet från att arbeta i mångkulturella…

Hälften av svenska företag gör motsatsen till forskarnas rekommendation för att skapa tillväxt

I detta webinar presenteras delar av resultaten från rapporten "Hur varumärken växer i Sverige" och tips på hur man får ledningsgruppen att förstå vikten av stora varumärken.
Fler event