I en komplex och snabbrörlig värld blir traditionell brand tracking ofta för långsam. Så hur ska man då snabbt kunna se effekten av en marknadsaktivitet? Och hur vet man om man lyckats bidra till sitt varumärkes långsiktiga utveckling?

Företaget Graviz Labs använder share-of-search / sökdata kombinerat med sentimentanalys för att visa just detta, och då de använder den senaste AI-tekniken går det snabbt att ta fram underlag för egen analys. Metoden har lett till ett samarbete med Les Binet som sedan länge predikat värdet av share-of-search, men inte sett kopplingen med sentimentet.

Välkommen!

Om Föreläsaren

Rodrigo Pozo Graviz, grundare och VD på Graviz Labs

Hans Sydow, rådgivare på Graviz Labs

Anmäl dig här


Anmälningsvillkor

Det här webinariet är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Efter anmälan får du en bekräftelse med din unika länk till Zoom. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag. Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]​.

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.