I all form av kommunikation är känslor avgörande för hur budskap når fram och in. Välkommen till ett webinar där vi tittar närmare på hur man använder betendeekonomi och forskning för att skapa effektiv kommunikation.

Om dagens webinar

I detta webinar kommer Fredrik Wallner från Moodscores berätta om hur känslor i reklam ger effekt och är lönsamt för varumärket.

Vi kommer att konkretisera teorin med faktiska case, utgångspunkten är en jämförande analys av reklamfilmer för tre varumärken som ger svar på vilka känslor filmerna väcker i det ögonblick de möter konsumenten.

Case: Kristoffer Stenqvist på Kry berättar hur de har jobbat med Moodscores i sina kampanjer.

Välkommen!

Det här får du veta mer om:

  • Fördjupad kunskap kring känslors betydelse för framgångsrik kommunikation
  • Betendeekonomi och forskning som underlag för att skapa mer relevant emotionell och därmed effektiv kommunikation
  • Konkreta verktyg som ökar den emotionella styrkan i reklamen

Detta webinar är digitalt via Zoom, exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. 

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Om Moodscores
En branschledande metod som utvärderar och mäter reklamens emotionella styrka och egenskaper. Metoden används av ledande varumärken och aktörer inom kommunikation.

Föreläsare

Fredrik Wallner

Medgrundare och Partner
Moodscores
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.