Syftet med detta webinar är att ge information med de viktigaste siffrorna från mediemarknaden. Vi belyser vilka faktorer som påverkar förändringarna och vilka trender vi ser. Årsrapporten går att ladda ner i sin helhet.

Om dagens webinar

Medietrender i Sverige är en samlad rapport för mediemarknaden med siffror från IRM (Institutet för reklam- och mediestatistik), Kantar, MMS, Sveriges Mediebyråer och Odyssey.

Målet är att ge en kortfattad rapport med de viktigaste siffrorna från mediemarknaden. Vi belyser vilka faktorer som påverkar förändringarna och vilka trender vi ser.

Den här gången har vi bjudit in Kantar, IRM och MMS som kommer dela med sig av sina insikter och rekommendationer. Genom att synliggöra vilka siffror vi har tillgängliga idag hoppas vi kunna skapa en ännu större transparens i framtiden.

Rapporten kan du ladda ner här inom kort.

Välkommen!

Det här får du veta mer om

  • Sammanställning av Medietrender Sverige helår 2022
  • Kantar om mediekonsumtionen
  • IRM om medieinvesteringarna
  • MMS om tittande rörlig bild, linjär TV och Onlinevideo

Detta webinar är digitalt via Zoom tisdag 7/3 kl 09:00-10:00 och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på i[email protected]

Föreläsare

Charlotte Danielsson

Client Manager
Kantar

Madeleine Thor

VD
IRM

Karina Malmsten

Marketing and Communications Manager
MMS

Peter Mackhé

Medieextert
Sveriges Annonsörer
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency och Region Gotland om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event