Sveriges Annonsörer och SWEDMA bjuder in till webinar ”Eftervalsanalys av den digitala valrörelsen” med Whispr Group som kommer göra en summering och dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram.

Om dagens webinar

Tillsammans med SWEDMA bjuder vi in till ett spännande webinar med Whispr Group då de kommer dela en unik analys av hur den digitala valrörelsen sett ut på Facebook och Instagram.

Riktad politisk reklam har debatterats flitigt de senaste åren och bland annat lett fram till att öppna upp data runt hur organisationer med kopplingar till politiska frågor annonserar.

Därför finns helt ny data tillgänglig och vi kommer även visa möjligheter och fallgropar som denna policy i Meta library ger för andra företag och organisationer.

Detta webinar passar även dig som var med på EFFDay och lyssnade på Anna och Olof, nu får du se en djupare analys samt veta vad som skedde de sista dagarna före valet.

Välkommen!

Det här får du veta mer om:

  • Hur mycket pengar de politiska partierna spenderade på digital annonsering?
  • Vilka ämnen fokuserade de på i sina digitala annonser?
  • Mot vilka grupper riktade de sina olika budskap (ålder, kön, region)?
  • Hur mycket använde partierna attack-ads och inom vilka ämnen?
  • Hur såg den digitala valspurten ut?
  • Varför anses Soda Streams annonsering vara politisk och hur du kan använda den typen av annonser i ditt arbete

Detta webinar är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i SWEDMA och Sveriges Annonsörer samt kunder till Whispr Group.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Anna Albinsson

VD
Whispr Group

Olof Gränström

Samhällsanalytiker
Whispr Group
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn för Region Gotland. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event