Google delar med sig av sin senaste research på området – The Messy Middle – där man har studerat flera hundratusen inköpsresor för att lära sig hur man som marknadsförare och varumärkesägare bättre kan hålla sig ”in mind” och inte förlora kunder genom den alltmer komplexa ”consideration fasen”.

Ju mer information vi har tillgång till och snabbt kan söka efter, desto mer komplicerade köpbeslutsprocesser får vi inom många produktkategorier. Vad som händer i början av en beslutsprocess – med långsiktigt varumärkesbyggande/awareness, och i slutet – med säljdrivande, konvertering och köp, är tydligt och enkelt att förstå. Men däremellan blir det lätt rätt rörigt, och är allt annat än linjära processer.

Nu har du möjlighet att höra Carl Wåreus på Google berätta om den rykande färska research där man har studerat den svenska marknaden och de svenska konsumenternas köpprocesser.

Det kommer finnas bra med tid att ställa frågor till Google och hur du som köpare bör tänka och agera.

 

 

 

 

 

 

Redan nu har du möjlighet att ta del av undersökningen i UK här.

Om Talarna

Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Agencies & Partners på Google

Hanna Riberdahl, vd Sveriges Annonsörer

Träffen är digital på Google Meet och vi börjar kl 09.00 och slutar senast 10.00.

Anmälningsvillkor
Våra webinar är exklusiva och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Om du får förhinder kan anmälan överlåtas till annan person inom samma företag.

 

Länk till dagens webinar med Google – anslut här

 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverksseminarier/inbjudningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

 

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.