Sveriges Annonsörer har samlat branschen i Cross Media Measurement initiativet för att skapa ordning och reda för annonsörer, så att man klart och tydligt ska veta vad som köptes och levererades i olika medier och plattformar.

Om dagens webinar

Ibland köps och rapporteras det på mätningar som gjorts på personer, ibland på inloggade konton och i vissa fall på impressions som är olika devices, webbläsare och appar – går dessa att jämföra med varandra?

Önskemålet att veta hur många som faktisk såg en annons och hur väl vi fångar människors uppmärksamhet online går att mäta med Eye-Tracking. Det kommer du få veta mer om i detta webinar.

  • Peter Mackhé på Sveriges Annonsörer beskriver skillnaderna på olika annonsköp och leveranser
  • Carl-Johan Runer på Odyssey kommer berätta hur det går till när man mäter Attention Effectiveness med Eye-Tracking
  • Mats Rönne som håller i effektinitiativet hos Sveriges Annonsörer beskriver skillnaden mellan effekt och effektivitet

Välkommen!

Det praktiska:

Detta webinar är via Zoom och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Vi öppnar dagens webinar ca fem minuter innan så att du har möjlighet att testa tekniken.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Peter Mackhé

Medieansvarig
Sveriges Annonsörer

Mats Rönne

Senior konsult
Offpist Management

Carl-Johan Runer

Business Lead
Odyssey
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Så sätter och försvarar du din marknadsbudget

För de flesta marknadsavdelningar är budgetprocessen en utmaning. Marknadsföringsbudgeten ifrågasätts ofta, och har man inte bra argument finns det risk att budgeten blir mindre än vad som krävs för att lyckas och nå de uppsatta…

WFA Knowledge Spotlight: Meta’s vision for AI

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Meta’s vision for AI

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Creative perspectives for advertising on Meta platforms

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…
Fler event