Sveriges Annonsörer har samlat branschen i Cross Media Measurement initiativet för att skapa ordning och reda för annonsörer, så att man klart och tydligt ska veta vad som köptes och levererades i olika medier och plattformar.

Om dagens webinar

Ibland köps och rapporteras det på mätningar som gjorts på personer, ibland på inloggade konton och i vissa fall på impressions som är olika devices, webbläsare och appar – går dessa att jämföra med varandra?

Önskemålet att veta hur många som faktisk såg en annons och hur väl vi fångar människors uppmärksamhet online går att mäta med Eye-Tracking. Det kommer du få veta mer om i detta webinar.

  • Peter Mackhé på Sveriges Annonsörer beskriver skillnaderna på olika annonsköp och leveranser
  • Carl-Johan Runer på Odyssey kommer berätta hur det går till när man mäter Attention Effectiveness med Eye-Tracking
  • Mats Rönne som håller i effektinitiativet hos Sveriges Annonsörer beskriver skillnaden mellan effekt och effektivitet

Välkommen!

Det praktiska:

Detta webinar är via Zoom och är exklusivt och utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer.

Vi öppnar dagens webinar ca fem minuter innan så att du har möjlighet att testa tekniken.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Välkommen!

Föreläsare

Peter Mackhé

Medieansvarig
Sveriges Annonsörer

Mats Rönne

Senior konsult
Offpist Management

Carl-Johan Runer

Business Lead
Odyssey
Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

WFA Spotlight: Stronger relationships produce stronger results – the proof

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: The Next Big Bets

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Navigating global media demand and pricing – 2023 & beyond

Som medlem* bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.
Fler event