Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer lanserar CommToAct. Ett initiativ som syftar till att skapa trovärdig kommunikation och samtidigt upplyser om vikten av att hela marknad- och kommunikationsbranschen tar ansvar för sin egen klimat- och miljöpåverkan.

Om dagens webinar

Detta webinar kommer att fokusera på CommToAct Planet och är det första webinar.

Syftet är att bygga kunskap, ge vägledning och skapa riktlinjer för att aktivt bidra till den gröna omställningen, både genom marknadskommunikation och genom att sänka våra egna utsläpp. 

I detta webinar kommer Peter Blid på Novus, Karin Grohman på Sveriges Annonsörer och Kaj Török på MAX dela med sig av tips och insikter från arbetet kring CommToAct Planet samt ge några tips på hur miljöpåståenden kan jobbas fram på ett lyckat sätt.

Läs mer om CommToAct Planet här

Välkommen!

Om CommToAct

Våren 2021 startade Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer (KOMM), IAB Sverige och Sveriges Mediebyråer ett gemensamt initiativ för att bidra till FNs globala mål för en bättre värld. ​

Namnet på initiativet, CommToAct, kommer av att vi vet att marknadskommunikation är en viktig del i förflyttningen till ett mer hållbart samhälle som vi vill kunna verka och leva i.​

CommToAct Planet är ett unikt samarbete mellan marknads- och kommunikationsbranschens branschorganisationer och medlemmar.

Detta webinar är ett samarbete mellan IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, KOMM och Sveriges Annonsörer och är öppet för alla inom kommunikationsbranschen (ingen kostnad). Länk till dagens webinar: https://youtube.com/live/AInHphkdq7A?feature=share

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Karin Grohman

Projektledare CommToAct Planet
Sveriges Annonsörer

Peter Blid

Business Advisor
Novus

Kaj Török

CSO/CHIEF SUSTAINABILITY OFFICER
MAX

Registrera dig här

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Kreativt case: The World’s Ugliest Lawn

I detta webinar berättar kommunikationsbyrån Differ Agency om sina hållbarhetskampanjer Gotlands fulaste gräsmatta och The World’s Ugliest Lawn för Region Gotland. Initiativen har med minimal mediebudget fått en förtjänad räckvidd på 2,2 miljarder…

WFA Spotlight: The Democratisation of Virtual Production

Välkommen till detta WFA, som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla WFA webinar är på engelska.

WFA Spotlight: Bothism – efficiency & effectiveness to drive performance in marketing departments

Välkommen till detta WFA webinar där Kaj Johansson på Kapero är en av talarna. Som medlem bjuds du in att ta del av webinars från vår moderorgansation WFA (World Federation of Advertisers). Alla…
Fler event