Med vår nylanserade Cross Media Measurement-certifiering kan alla som köper, förmedlar och säljer annonsexponeringar ha ett gemensamt språk för vad som köps och levereras.

Cross Media Measurement certifiering

Med vår Cross Media Measurement-certifiering kan alla som köper, förmedlar och säljer annonsexponeringar ha ett gemensamt språk för vad som köps och levereras. Med en standard för köp och leveranser av annonser skapar vi en bättre och tydligare marknad med gemensamma definitioner och ett vokabulär med en klar tydlighet där köpare, förmedlare av medier, kanaler och plattformar enas om köp och leveranser av annonser.

Genom att certifiera dig i Cross Media Measurement blir du en bättre köpare, förmedlare eller säljare av media och annonser med större förståelse för annonsmarknaden genom att förstå skillnaden mellan olika mätningar.

Nu har du möjlighet att certifiera dig på plats hos Sveriges Annonsörer.

Kostnad
Medlem i Sveriges Annonsörer: ingår i medlemskapet
Medlem i Sveriges Mediebyråer eller TU: 3000:- exkl. moms/person
Ej medlem i något av ovanstående: 6000:- exkl. moms/person
Privatperson: 7500:- inkl. moms/person

Antalet platser är begränsat och principen först till kvarn gäller.

Målet med branschstandard CMM

  • Målsättningen är att marknadsförare ska kunna jämföra sina medieinvesteringar mellan olika kanaler, medier och plattformar på ett bättre sätt än idag, samt att ge mediebyråer och mediehus bättre förutsättningar för sitt arbete.
  • Cross Media Measurement har bland annat utvecklat verktyget ”The Advertising Value Chain” som ger oss en överblick över hela värdekedjan i ett medieköp och hjälper marknadsförare att planera, genomföra, jämföra och utvärdera medieköp.
  • Standarden är den karta och kompass som annonsköparna har saknat, och vi är övertygade om att den kommer att bidra till en bättre och mer transparent annonsmarknad, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer.

Om certifieringen

Certifieringen sker hos Sveriges Annonsörer på Klara Östra Kyrkogata 2B i centrala Stockholm (mitt emot Åhléns city).
Efter genomgång får du ett mejl med länk till det digitala testet. När du klarat testet blir du certifierad och erhåller ditt certifikat.

Hör Peter Mackhé, medieexpert på Sveriges Annonsörer berätta mer om certifieringen här

Allmän information och villkor

Anmälan är bindande men din plats kan alltid överlåtas till en kollega. Antalet platser är begränsat, principen först till kvarn gäller.

Faktura skickas i samband med anmälan (30 dagars betalningsvillkor). Vid avbokning mindre än 10 dagar före certifiering kan man överlåta sin plats till annan person på företaget eller flytta fram sin plats till valfritt ledigt tillfälle. Ingen återbetalning om avbokning sker mindre än 10 dagar före certifiering. Vid fakturering till privatperson måste fakturan vara betald före certifieringen.

Har du några funderingar är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Anmäl dig här

Medlem i Sveriges Annonsörer, ingår i medlemskapet – anmäl dig här

Medlem i Sveriges Mediebyråer eller TU: 3000:- exkl. moms/person – anmäl dig här

Ej medlem i något av ovanstående: 6000:- exkl. moms/person – anmäl dig här

Privatperson: 7500:- inkl. moms/person – anmäl dig här


Föreläsare

Peter Mackhé

Medieexpert
Sveriges Annonsörer

Fredrik Hallberg

Managementkonsult
Polarsken

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Certifiera dig digitalt i Cross Media Measurement – när det passar dig

Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt, när det passar dig, i Cross Media Measurement via Campus Online. Registrera dig när som helst under året. Certifieringen innehåller tio filmer med Fredrik Hallberg,…

Certifiering: Effektsystemet 8/11

Effektcertifiering och varför det är viktigt att certifiera sig. Att ha en gemensam definition för hur vi mäter effekt är en nödvändig förutsättning för att faktiskt kunna skapa marknadskommunikation som ger effekt.

Certifiera dig digitalt i Effektsystemet – när det passar dig

Nu har du möjlighet att certifiera dig digitalt, när det passar dig, i Effektsystemet via Campus Online. Registrera dig när som helst under året. Certifieringen innehåller åtta filmer med Mats Rönne och avslutas…
Fler event