Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program Att mäta och visa marknadsföringens effekter

Frågan om marknadsföringens effekter, d.v.s. hur man som marknadsförare visar värdet av den marknadskommunikation man ansvarar för, är den största utmaningen för en marknadsavdelning enligt våra medlemmar. Att förstå hur man bör tänka och prioritera när man ska mäta, följa upp och analysera effekterna av marknadsföringen blir därför en allt viktigare fråga för alla marknadsförare.

Efter avslutat program har du fått fördjupad kunskap och verktyg, modeller, metoder och andra praktiska redskap för att kunna påvisa effekterna av marknadskommunikationen genom att

  • Känna till de rekommenderade effektmåtten inom de sex olika kategorierna av nyckeltal.
  • Prioritera relevanta nyckeltal/KPI:er för olika faser av marknadsföring och kommunikation och hur dessa bör mätas.
  • Förstå utmaningarna med många effektmått och vilka lösningar som finns för att hantera dessa.
  • Skapa bättre förutsättningar för marknadsfunktionen att få ledningens öra genom att sätta marknadsföring i ett affärssammanhang och tala ledningens språk

Läs mer och anmäl dig här

Om utbildningen

Utbildningen sker vid tre tillfällen med möjlighet att praktisera din kunskaper mellan varje tillfälle:

  • 15 februari, 2022 13:00 – 16:00
  • 8 mars, 2022 13:00 – 16:00
  • 29 mars, 2022 13:00 – 16:00

Kursansvarig är Mats Rönne

Kostnad 12 000 kr per person (exklusivt för medlemmar i Sveriges Annonsörer)

Campus Program är hos Sveriges Annonsörer på Klara Östra Kyrkogata 2B i Stockholm. Läs mer om utbildningen och anmäl dig här

Har du några frågor är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

Föreläsare

Mats Rönne

Senior rådgivare
OffpistManagement

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

Campus Program: Mediestrategi och planering för generalister med Christina Wihlner Lentell

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Marknadsstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: B2B – Inbound och content marknadsföring med Malin Sjöman

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.

Campus Program: Varumärkesstrategi med Erik Modig

Passa på att utbilda dig i vår! Våra Program under tre halvdagar är exklusiva för medlemmar i Sveriges Annonsörer och sker under ledning av några av Sveriges främsta experter inom ämnesområdet.
Fler event