Amazonskolan är ett samarbete med Maze-One och fokuserar på hur du operativt kan optimera din verksamhet på Amazon. Kursen är praktiskt orienterad och baserar sig på pedagogiskt material från Maze-One. Det kommer att bli en kombination av undervisning och gå igenom specifika case.
Inför kursstart 2/9:
Du som är anmäld ska ha fått ett mejl med din unika länk till Zoom från Ulrik Grevenkop-Castenskiold på Maze-One igår 1/9 ca 18.00. Om du inte hittar ditt mejl, dubbelkolla gärna i skräpkorgen för säkerhetsskull. Kontakta oss på [email protected] om du har frågor så guidar vi dig vidare till Maze-One (gäller endast dig som är anmäld).
Det här är en nordisk tvådagarskurs (2/9 och 3/9) och all undervisning är på engelska. Under de två kurstillfällena kommer du få veta mer om:
- Registration of brand ownership on Amazon
- Overview of the various ways to shop on Amazon, including understanding and using logistics models such as FBM and FBA
- Tips and tricks on how to run your Amazon account effectively, with less time and more outcome
- Boost your Amazon sales – get to know the key factors of success
- In-depth information about Amazon SEO: how to get high ranking on the Amazon platform
- In-depth information about Amazon advertising
Day 1 – September 2nd, between 9.00 – 10.45 am
9.00 Welcome – introduction to the agenda and teachers of the day
9.05 Market trends and Amazon’s influence on eCommerce
9.15 Introduction to Amazon as a market place
- Opportunities for sales, logistics, content development, advertising and other key action parameters
9.30 How to set up and optimize a seller account
- Possible pitfalls in application process to become an Amazon Seller
- Brand registry
- Remember to apply early for a local VAT number if you sell FBA
10.00 Adding products and brand content to your account
- How to add products
- Amazon SEO
- Brand building via Brand store and Enhanced Branded Content
10.30 Summary and Q&A
10.45 End of day 1
Day 2 – September 3rd, between 9.00 – 10.45 am
9.00 Welcome – summary on day 1 and Q&A
9.20 Sales on Amazon and success criteria on winning the Buy-box
- Optimizing all types of action parameters
- Available data and reporting tools
- Automation
09.55 Specifics on Amazon Advertising
- Amazon advertising options: sponsored products, sponsored brands, DSP
- Advertising KPI’s: impressions, CTR, ACOS
- Campaign set-up
10.30 Summary and Q&A
10.45 End of course
Föredragshållare
Anouck van Rietschoten, Head of operational team, Maze-One
Ulrik Castenskiold, Managing Partner, Maze-One
Michael Chabert, Managing Partner, Maze-One
Anmälningsvillkor
Utan kostnad för medlemmar i Sveriges Annonsörer. Annonsörer som inte är medlemmar i Sveriges Annonsörer betalar 1600 kr exkl moms per person. Dina personuppgifter kommer att delas med Maze-One för att du ska få tillgång till nödvändig information som länk till Zoom (där kursen kommer hållas) samt material från dagarna.
Om kursen
Amazonskolan är ett nordiskt samarbete med Maze-One. Kursen som är på engelska sker digitalt via Zoom och du kommer få tillgång till materialet inkl Q&A i efterhand.
Detta event är FULLBOKAT
Registrera dig här
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.
Eventinformation
- 02 Sep 2020, 07:00 - 08:45
- -