Möt oss i Almedalen. Hur kan kommunikation bidra till att skapa beteendeförändringar som påskyndar klimatomställningen? Vad är kommunikationens ansvar för att spegla och påverka världen omkring oss, och hur kan vi som bransch ta större socialt ansvar och skapa verklig effekt?

Om vårt lunchseminarium

Välkommen till ett lunchseminarium om kommunikation som förändrar. CommToAct, som är ett branschgemensamt initiativ av Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Swedma och Sveriges Kommunikatörer, syftar till att förena marknadsförare och kommunikatörer i arbetet för en hållbar framtid. CommToAct består av två huvuddelar – People och Planet – där vårt mål är att tillsammans med våra medlemmar bidra till FNs globala hållbarhetsmål.

Vi avslutar seminariet med caset ”Hur fula gräsmattor skapade hållbar handling”. Med emotionell kommunikation har Region Gotland och byrån Differ Agency gjort Gotlands gräsmattor brunare och fulare. Hållbara beteenden behöver inte vara synonyma med något tråkigt eller svårt, tvärtom. Detta visar Region Gotland med tävlingarna ”Gotlands fulaste gräsmatta” och “The World’s Ugliest Lawn”. Kommunikation har spelat en avgörande roll för att ändra beteenden och därmed påskynda den hållbara omställningen.  

Läs mer här

Det praktiska

Dag: onsdag 26 juni

Tid: klockan 12:00-12:45

Plats: Almedalen, Mellangatan 45, Ingång till innergården mellan Mellangatan 47 och Gotlands Kulturrum, Visby

Medverkande:
Caroline Thunved, vd och generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer
Hanna Riberdahl, vd, Sveriges Annonsörer
Mimmi Gibson, biträdande enhetschef, Region Gotland
Johan Gustafsson, art director & partner, Differ Agency
Canan Yasar, creative director och grundare, Obeya 

De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.

Relaterade event

WFA: Reflections on 2024 – Inclusion, Innovation, and the Future of Marketing

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

WFA Knowledge Spotlight: Media Measurement 101

Som medlem i Sveriges Annonsörer har du möjlighet att ta del av webinar och material från vår moderorganisation WFA (World Federation of Advertisers). I WFAs nätverk finns mer än 150 av världens största…

CommToAct People: Digital tillgänglighet – Rättighet, skyldighet eller helt enkelt smart affär?

CommToAct börjar en webinarserie kring hur vi kan samverka och förstå hur vi skapar affärsnytta på ett mer hållbart sätt. I detta webinar fokuserar vi på betydelsen av digital tillgänglighet, vad det innebär…

Maximera dina programmatiska resultat med bättre kravställning

I detta webinar kommer ECI gå igenom hur du kan öka din effektivitet inom programmatiska medieköp. Du får värdefulla tips på viktiga faktorer att beakta vid programmatiska köp, allt för att säkerställa hög…
Fler event