Om vårt lunchseminarium
Välkommen till ett lunchseminarium om kommunikation som förändrar. CommToAct, som är ett branschgemensamt initiativ av Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB Sverige, Sveriges Mediebyråer, Swedma och Sveriges Kommunikatörer, syftar till att förena marknadsförare och kommunikatörer i arbetet för en hållbar framtid. CommToAct består av två huvuddelar – People och Planet – där vårt mål är att tillsammans med våra medlemmar bidra till FNs globala hållbarhetsmål.
Vi avslutar seminariet med caset ”Hur fula gräsmattor skapade hållbar handling”. Med emotionell kommunikation har Region Gotland och byrån Differ Agency gjort Gotlands gräsmattor brunare och fulare. Hållbara beteenden behöver inte vara synonyma med något tråkigt eller svårt, tvärtom. Detta visar Region Gotland med tävlingarna ”Gotlands fulaste gräsmatta” och “The World’s Ugliest Lawn”. Kommunikation har spelat en avgörande roll för att ändra beteenden och därmed påskynda den hållbara omställningen.
Läs mer här
Det praktiska
Dag: onsdag 26 juni
Tid: klockan 12:00-12:45
Plats: Almedalen, Mellangatan 45, Ingång till innergården mellan Mellangatan 47 och Gotlands Kulturrum, Visby
Medverkande:
Caroline Thunved, vd och generalsekreterare, Sveriges Kommunikatörer
Hanna Riberdahl, vd, Sveriges Annonsörer
Mimmi Gibson, biträdande enhetschef, Region Gotland
Johan Gustafsson, art director & partner, Differ Agency
Canan Yasar, creative director och grundare, Obeya
De personuppgifter du lämnar till oss i samband med nätverk/webinar/inbjudningar/utbildningar behandlas i enlighet med Dataskyddförordningen. Vi kommer inte att använda dina personuppgifter i något annat syfte än att göra din upplevelse av vår aktivitet blir så bra som möjligt. Ta del av våra fullständiga riktlinjer för hantering av personuppgifter.
Eventinformation
- 26 Jun 2024, 12:00 - 12:45
- Mellangatan 45, Ingång till innergården mellan Mellangatan 47 och Gotlands Kulturrum