Sveriges Annonsörer har återigen fått internationell erkännande genom att vinna det prestigefyllda WFA President Award för sitt banbrytande kunskapsprogram, Campus Marketing. Prisutdelningen ägde rum igår kväll och lyfter fram det betydande arbete som Sveriges Annonsörer har utfört för att höja kompetensen inom marknadsföringsbranschen. 

Motiveringen från juryn lyder:

”Campus Marketing is a training platform designed to help marketing teams gain new knowledge and implement marketing strategies. It combines on-site, teacher-led training for individuals with digital micro-courses available for the rest of the team. The programme helps facilitate new ways of working within marketing teams and ensure long-term competence and knowledge retention as well as higher employee retention through eLearning, workshops, certification, guidance and other resources.” 

Campus Marketing har skapats för att ge teamet på marknadsavdelningen den kunskap och de verktyg de behöver för att lyckas i en föränderlig marknad. Programmet kombinerar personliga, lärarledda utbildningsprogram med digitala mikrokurser som är tillgängliga för hela teamet. Genom en unik mix av självstudier, utbildningar, workshops samt certifieringar säkerställer Campus Marketing inte bara marknadsförarnas långsiktiga kompetensutveckling utan ambitionen är också att skapa bättre och mer effektskapande marknadsföring. Utvecklingen av Campus Marketing har skett under flera år och i nära samarbete med våra medlemmar.  

”Vi är oerhört stolta över att vårt arbete med Campus Marketing har fått internationell uppmärksamhet och erkännande,” säger Hanna Riberdahl, VD på Sveriges Annonsörer. ”Priset är ett bevis på det hårda arbete och det fokus vi har på att stödja och vägleda våra medlemmar på ett innovativt sätt och därmed verkligen kunna göra skillnad för marknadsförare.” 

Läs mer om Campus Marketing här.

För ytterligare information, vänligen kontakta: 

Jenny Lager 
Projektledare utbildning 
[email protected] 
0768-979105 

Relaterade artiklar

Träffa oss i Almedalen!

Almedalsveckan närmar sig med stormsteg! Sveriges Annonsörer är på plats under hela veckan för att prata om marknad- och kommunikationsbranschens viktigaste frågor.

Lansering av globalt ramverk för att mäta medias koldioxidutsläpp samt en guide för hållbara medieköp

Igår lanserades Global Media Sustainability Framework som är en global branschstandard för att få jämförbara mätningar av utsläpp av växthusgaser (GHG) från digital, tv, tryck, ljud, utomhus och bioreklam.

”Today’s best” från Cannes med Hanna Riberdahl

Cannes Lions 2024 är i gång (17-21 juni). Vd Hanna Riberdahl och eventansvarig Ulrika Strallhofer är på plats och rapporterar "dagens bästa" ur marknadsförarens perspektiv.

Får konst visas i reklam?

Det är inte helt ovanligt att konstverk används i reklammaterial. Men hur får man som marknadsförare använda upphovsrättsligt skyddad konst i marknadsföring? Den frågan reder vi ut i denna artikel. Tillsammans med Konstnärernas…
Fler artiklar