– en utbildningssatsning framtagen specifikt för dig som medlem

Efter tät dialog med medlemmar lanserar vi nu utbildningssatsningen ”Campus” med nio lärarledda program och drygt 20 mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Campus är skräddarsytt utifrån de behov och utmaningar som finns i marknadsorganisationer, och vi har alltid med oss köparsidans perspektiv. Det är ett upplägg som våra medlemmar efterfrågar och lärmetoden är utvecklad för att säkra implementering i hela teamet, säger Karin Grohman, projektledare för utbildningssatsningen hos Sveriges Annonsörer.

Med Campus erbjuder vi marknadsmässigt prissatta fördjupande program med fysiska, lärarledda lektioner och mikrokurser online för att möta kompetensutvecklingsbehov på olika sätt och nivåer samt säkra kunskapshöjning i hela teamet.

De nio programmen leds av några av branschens och Sveriges främsta experter, däribland Nurit Nobel, Erik Modig, Mats Rönne och Malin Sjöman. En viktig del i upplägget är att sprida kunskaperna till hela marknadsorganisationen. Medan de som går programmet får fördjupad kunskap tar övriga teamet mikrokurser inom det utvalda ämnet, och därefter genomför man workshops tillsammans för att säkra en god implementering av de nya kunskaperna.

– Nya kunskaper ska inte behöva ”fastna” hos enskilda medarbetare, vilket många marknadsavdelningar upplever som ett problem idag. Därför ser vi till att hela teamet får kunskaper, men på olika nivåer och i olika format, och tillhandahåller verktyg som gör det lätt att implementera kunskaperna internt i organisationen, fortsätter Karin Grohman.

Genom den digitala utbildningsplattformen ”Campus Online” erbjuder vi drygt 20 mikrokurser inom bland annat marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring. En årslicens ger medlemmar tillgång till hela kursutbudet.

– Mikrokurserna på 15–20 minuter ger övergripande kunskaper och passar perfekt att ta på väg till jobbet eller när man har en lucka under arbetsdagen. Vi hoppas att det snabba och lättillgängliga formatet ska underlätta för våra medlemmar att hålla i gång sitt kontinuerliga lärande, säger Karin Grohman.

Läs mer och anmäl dig här

Relaterade artiklar

Effektkalendern 2021

Passa på att ta del av värdefulla tips och inspiration för att skapa marknadsföring som ger effekt – varje dag fram till julafton! Låst material kommer att vara tillgängligt även för icke-medlemmar den…

Boka plats på 100-wattarens nomineringsmingel

Torsdag den 9 december offentliggörs årets nominerade i 100-wattaren. Kom förbi och mingla med branschkollegor hos vår partner Bauer Media, från 08:30 står frukosten uppdukad och klockan 09:00 kör vi igång.

Svart på vitt – ny studie från KOMM om reklamens förmåga att spegla sin samtid

Hur står sig Sverige jämfört med andra länder vad gäller inkludering och representation och hur ser representationen ut jämfört med den svenska befolkningen?

Utbrett missnöje med mångfaldsarbetet i marknads- och kommunikationsbranschen

Mångfaldsarbetet i den svenska marknads- och kommunikationsbranschen får lågt betyg av de egna. I en ny, global undersökning från Kantar och The World Federation of Advertisers (WFA) anser knappt hälften av de svenska respondenterna (43%) att arbetsgivaren gör tillräckligt mycket på området.
Fler artiklar