– en utbildningssatsning framtagen specifikt för dig som medlem

Efter tät dialog med medlemmar lanserar vi nu utbildningssatsningen ”Campus” med nio lärarledda program och drygt 20 mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Campus är skräddarsytt utifrån de behov och utmaningar som finns i marknadsorganisationer, och vi har alltid med oss köparsidans perspektiv. Det är ett upplägg som våra medlemmar efterfrågar och lärmetoden är utvecklad för att säkra implementering i hela teamet, säger Karin Grohman, projektledare för utbildningssatsningen hos Sveriges Annonsörer.

Med Campus erbjuder vi marknadsmässigt prissatta fördjupande program med fysiska, lärarledda lektioner och mikrokurser online för att möta kompetensutvecklingsbehov på olika sätt och nivåer samt säkra kunskapshöjning i hela teamet.

De nio programmen leds av några av branschens och Sveriges främsta experter, däribland Nurit Nobel, Erik Modig, Mats Rönne och Malin Sjöman. En viktig del i upplägget är att sprida kunskaperna till hela marknadsorganisationen. Medan de som går programmet får fördjupad kunskap tar övriga teamet mikrokurser inom det utvalda ämnet, och därefter genomför man workshops tillsammans för att säkra en god implementering av de nya kunskaperna.

– Nya kunskaper ska inte behöva ”fastna” hos enskilda medarbetare, vilket många marknadsavdelningar upplever som ett problem idag. Därför ser vi till att hela teamet får kunskaper, men på olika nivåer och i olika format, och tillhandahåller verktyg som gör det lätt att implementera kunskaperna internt i organisationen, fortsätter Karin Grohman.

Genom den digitala utbildningsplattformen ”Campus Online” erbjuder vi drygt 20 mikrokurser inom bland annat marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring. En årslicens ger medlemmar tillgång till hela kursutbudet.

– Mikrokurserna på 15–20 minuter ger övergripande kunskaper och passar perfekt att ta på väg till jobbet eller när man har en lucka under arbetsdagen. Vi hoppas att det snabba och lättillgängliga formatet ska underlätta för våra medlemmar att hålla i gång sitt kontinuerliga lärande, säger Karin Grohman.

Läs mer och anmäl dig här

Relaterade artiklar

Verksamhetsberättelse 2024

2024 blev året då vi inte bara firade 100 år som organisation – utan också året då vi med kraft tog nästa steg mot en starkare, smartare och mer hållbar marknadsföringsbransch. I en…

Vi lanserar ny rådgivningstjänst!

Vi är stolta över att kunna presentera vår nya rådgivningstjänst som erbjuder medlemmar skräddarsydda upplägg i samarbete med några av branschens främsta experter. ​Som medlem i Sveriges Annonsörer är du aldrig ensam med…

Kunskap, insikter och en utmärkelse från Global Marketer Week 2025

Sveriges Annonsörer deltog i WFAs Global Marketer Week 2025 i Bryssel – en intensiv, inspirerande och lärorik vecka där vi har tagit del av de senaste insikterna, trenderna och utmaningarna inom marknadsföring.

Vad är lagen om digital tillgänglighet och vem måste följa den? 

Från och med den 28 juni 2025 gäller den så kallade tillgänglighetslagen i Sverige. Lagen som bygger på ett EU-direktiv syftar till att alla konsumenter, inklusive personer med synnedsättningar eller andra typer av…
Fler artiklar