– en utbildningssatsning framtagen specifikt för dig som medlem

Efter tät dialog med medlemmar lanserar vi nu utbildningssatsningen ”Campus” med nio lärarledda program och drygt 20 mikrokurser inom bland annat effekt, marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring.

Campus är skräddarsytt utifrån de behov och utmaningar som finns i marknadsorganisationer, och vi har alltid med oss köparsidans perspektiv. Det är ett upplägg som våra medlemmar efterfrågar och lärmetoden är utvecklad för att säkra implementering i hela teamet, säger Karin Grohman, projektledare för utbildningssatsningen hos Sveriges Annonsörer.

Med Campus erbjuder vi marknadsmässigt prissatta fördjupande program med fysiska, lärarledda lektioner och mikrokurser online för att möta kompetensutvecklingsbehov på olika sätt och nivåer samt säkra kunskapshöjning i hela teamet.

De nio programmen leds av några av branschens och Sveriges främsta experter, däribland Nurit Nobel, Erik Modig, Mats Rönne och Malin Sjöman. En viktig del i upplägget är att sprida kunskaperna till hela marknadsorganisationen. Medan de som går programmet får fördjupad kunskap tar övriga teamet mikrokurser inom det utvalda ämnet, och därefter genomför man workshops tillsammans för att säkra en god implementering av de nya kunskaperna.

– Nya kunskaper ska inte behöva ”fastna” hos enskilda medarbetare, vilket många marknadsavdelningar upplever som ett problem idag. Därför ser vi till att hela teamet får kunskaper, men på olika nivåer och i olika format, och tillhandahåller verktyg som gör det lätt att implementera kunskaperna internt i organisationen, fortsätter Karin Grohman.

Genom den digitala utbildningsplattformen ”Campus Online” erbjuder vi drygt 20 mikrokurser inom bland annat marknadsrätt, varumärkesstrategi och B2B-marknadsföring. En årslicens ger medlemmar tillgång till hela kursutbudet.

– Mikrokurserna på 15–20 minuter ger övergripande kunskaper och passar perfekt att ta på väg till jobbet eller när man har en lucka under arbetsdagen. Vi hoppas att det snabba och lättillgängliga formatet ska underlätta för våra medlemmar att hålla i gång sitt kontinuerliga lärande, säger Karin Grohman.

Läs mer och anmäl dig här

Relaterade artiklar

Sveriges Annonsörer 100 år – hur allting började

Vi befinner oss i Sverige under mellankrigstiden. Regeringen har precis givit Radiotjänst monopol på alla radiosändningar i landet. Samtidigt ökar filmintresset hos gemene man. Ljudfilmen ska snart slå igenom och inleda det glada…

Sommarläsning! Facit från Cannes: kreativitet, långsiktighet, fokus och mångfald ger resultat

Det är förstås inte förvånande att kreativiteten var i centrum under Cannes Lions. Många av seminarierna pekade också tydligt på affärsresultaten av högkreativ reklam. För det handlar ju om att skapa effekt, underströk…

Träffa oss i Almedalen!

Almedalsveckan närmar sig med stormsteg! Sveriges Annonsörer är på plats under hela veckan för att prata om marknad- och kommunikationsbranschens viktigaste frågor.

Lansering av globalt ramverk för att mäta medias koldioxidutsläpp samt en guide för hållbara medieköp

Igår lanserades Global Media Sustainability Framework som är en global branschstandard för att få jämförbara mätningar av utsläpp av växthusgaser (GHG) från digital, tv, tryck, ljud, utomhus och bioreklam.
Fler artiklar