Kommunikationsbehovet hos Sveriges Annonsörers medlemmar är under ständig utveckling. Med hänsyn till att kommunikationsbranschen är i stor förändring och branschglidningen är ett faktum har vi sett ett behov av att bredda vårt erbjudande inom byråvalsrådgivning. Att ha ett komplett erbjudande för alla typer av kommunikationsdiscipliner är något som har efterfrågats av våra medlemmar.

Det finns idag två tydliga aktörer med spetskunskap om byråval inom kommunikation – Max Apéria samt Engage Marketing med Gunilla Bergh och Christina Wihlner Lentell. Sveriges Annonsörer har sedan många år ett mycket uppskattat samarbete med Max Apéria, som jobbar på uppdrag för Sveriges Annonsörer. Max är specialiserad på kommunikationsbyråer med inriktning på reklam, content, PR och design – den kreativa delen av kommunikationen. För att komplettera vårt befintliga erbjudande med mediebyråsidan, performance marketing och inhouse-etablering, har vi skrivit ett samarbetsavtal även med Engage Marketing. Med Gunilla, Christina och Max får vi nu ett starkt helhetserbjudande.

Tack vare den unika kompetensen som var och en av dem har, kommer vi också kunna driva branschgemensamma frågor ännu tydligare, tillsammans med t.ex. Komm och Sveriges Mediebyråer. Det är en viktig pusselbit i Effektinitiativet, som Sveriges Annonsörer driver.

Vi är övertygade om att dessa tre rådgivare kommer att skapa ett stort värde för våra medlemmar och vi ser mycket fram emot att börja samarbetet.

Mer information om erbjudandet kommer inom kort!

Relaterade artiklar

Stina Liljekvist ny ordförande i Sveriges Annonsörer

Stina Liljekvist, Chef Strategisk kommunikation & Marknad på Skandia, har valts till ny styrelseordförande i Sveriges Annonsörer. Samtidigt tar tre nya ledamöter plats i styrelsen. Beslutet fattades vid det årliga föreningssammanträdet den 30…

Ny rapport avslöjar: Marknadsavdelningar drunknar i produktion i stället för att skapa affärsvärde

Marknadsavdelningarna växer och mängden aktiviteter, kanaler och innehåll ökar. Kompetens som tidigare köpts externt flyttar in på marknadsavdelningarna och teamen har utökats med en mängd olika specialistroller. Nu menar majoriteten av marknadscheferna att…

Med Campus Marketing bygger Telia en lärande kultur och skapar en attraktiv arbetsplats för Sveriges bästa talanger

Under 2023 genomför Telia en stor intern utbildningssatsning för att skapa en attraktiv arbetsplats och bygga en lärande kultur. Som stöd i arbetet har de ett skräddarsytt upplägg av Sveriges Annonsörers Campus Marketing.…

Efter 18 år byter Max Apéria spår – ska hjälpa byråer att bli bättre

Max Apéria har varit byrårådgivare hos Sveriges Annonsörer i 18 år men nu är det dags att byta spår. Vi passade naturligtvis på att ställa några frågor för att summera hans erfarenheter.
Fler artiklar