Kommunikationsbehovet hos Sveriges Annonsörers medlemmar är under ständig utveckling. Med hänsyn till att kommunikationsbranschen är i stor förändring och branschglidningen är ett faktum har vi sett ett behov av att bredda vårt erbjudande inom byråvalsrådgivning. Att ha ett komplett erbjudande för alla typer av kommunikationsdiscipliner är något som har efterfrågats av våra medlemmar.

Det finns idag två tydliga aktörer med spetskunskap om byråval inom kommunikation – Max Apéria samt Engage Marketing med Gunilla Bergh och Christina Wihlner Lentell. Sveriges Annonsörer har sedan många år ett mycket uppskattat samarbete med Max Apéria, som jobbar på uppdrag för Sveriges Annonsörer. Max är specialiserad på kommunikationsbyråer med inriktning på reklam, content, PR och design – den kreativa delen av kommunikationen. För att komplettera vårt befintliga erbjudande med mediebyråsidan, performance marketing och inhouse-etablering, har vi skrivit ett samarbetsavtal även med Engage Marketing. Med Gunilla, Christina och Max får vi nu ett starkt helhetserbjudande.

Tack vare den unika kompetensen som var och en av dem har, kommer vi också kunna driva branschgemensamma frågor ännu tydligare, tillsammans med t.ex. Komm och Sveriges Mediebyråer. Det är en viktig pusselbit i Effektinitiativet, som Sveriges Annonsörer driver.

Vi är övertygade om att dessa tre rådgivare kommer att skapa ett stort värde för våra medlemmar och vi ser mycket fram emot att börja samarbetet.

Mer information om erbjudandet kommer inom kort!

Relaterade artiklar

Idag öppnar bidragsinlämningen till 100-wattaren 2023 – välkommen att tävla med din kommunikation som gett effekt!

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2023, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Lagom mix skapar bäst effekt: visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consultings genomför varje år en studie för att hitta gemensamma nämnare hos kampanjer som har skapat bäst effekt i Sverige och som visat detta genom att tävla i 100-wattaren.…

Vill du engagera dig i något av våra branschinitiativ?  

Vi öppnar nu upp för fler medlemmar att engagera sig i något av våra branschinitiativ inom Sveriges Annonsörer. Läs mer om initiativen, vad vi jobbar med och vem du ska kontakta om du…

Nu börjar Digital Services Act att gälla för de största plattformarna – ger användare bättre trygghet och transparens 

Från och med nu måste sjutton mycket stora plattformar som Facebook, Linkedin, Google Play, Youtube, med flera samt de två större sökmotorerna Bing och Google search uppfylla sina skyldigheter enligt DSA – Digital…
Fler artiklar