Kommunikationsbehovet hos Sveriges Annonsörers medlemmar är under ständig utveckling. Med hänsyn till att kommunikationsbranschen är i stor förändring och branschglidningen är ett faktum har vi sett ett behov av att bredda vårt erbjudande inom byråvalsrådgivning. Att ha ett komplett erbjudande för alla typer av kommunikationsdiscipliner är något som har efterfrågats av våra medlemmar.

Det finns idag två tydliga aktörer med spetskunskap om byråval inom kommunikation – Max Apéria samt Engage Marketing med Gunilla Bergh och Christina Wihlner Lentell. Sveriges Annonsörer har sedan många år ett mycket uppskattat samarbete med Max Apéria, som jobbar på uppdrag för Sveriges Annonsörer. Max är specialiserad på kommunikationsbyråer med inriktning på reklam, content, PR och design – den kreativa delen av kommunikationen. För att komplettera vårt befintliga erbjudande med mediebyråsidan, performance marketing och inhouse-etablering, har vi skrivit ett samarbetsavtal även med Engage Marketing. Med Gunilla, Christina och Max får vi nu ett starkt helhetserbjudande.

Tack vare den unika kompetensen som var och en av dem har, kommer vi också kunna driva branschgemensamma frågor ännu tydligare, tillsammans med t.ex. Komm och Sveriges Mediebyråer. Det är en viktig pusselbit i Effektinitiativet, som Sveriges Annonsörer driver.

Vi är övertygade om att dessa tre rådgivare kommer att skapa ett stort värde för våra medlemmar och vi ser mycket fram emot att börja samarbetet.

Mer information om erbjudandet kommer inom kort!

Relaterade artiklar

Blomstrande svensk ekonomi under kreativ revolution

Det är 1950-talet i Sverige. Och trots det Kalla Kriget fortsätter svensk ekonomi att blomstra. I världen sker samtidigt en stor teknikutveckling som påverkar allt från kommunikation till konsumtion. 1951 lanseras exempelvis det…

Nu uppdateras ICC:s marknadsföringskod 

I dag den 19 september lanserar ICC den senaste utgåvan av ICC:s regler för reklam och marknadskommunikation som är näringslivets egna regelverk för etisk marknadsföring. Med uppdateringen följer ett stort antal nyheter som…

100-wattaren 2024 söker kommunikation som gett effekt – nu öppnar tävlingen

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2024, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Humor och premiumkänsla ger bäst effekt – visar ny rapport

Kreativ kommunikation driver effekt, men vilken typ av kreativt innehåll fungerar egentligen bäst? Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. Nu presenteras Kommunikation som…
Fler artiklar