Hur står sig Sverige jämfört med andra länder vad gäller inkludering och representation och hur ser representationen ut jämfört med den svenska befolkningen?

Se KOMMs webinar med Linda Nilsson VD, Sveriges Kommunikationsbyråer, Hanna Riberdahl, VD, Sveriges Annonsörer, Nicole Kavander, Co-founder and D&I consultant, All of Us, Lisa Blom, Industry Relations, Google Europe och Madeleine di Nonno, President and CEO, Geena Davis Institute on Gender in Media och ladda ner rapporten Svart på vittr

Länktips från webinaret:

KANTAR – The Global DEI Census, Sweden market report
Vit, svart eller brun – Handbok om aktiva åtgärder kopplat till hudfärg
KING och B-Reel Films för Cancerfonden – Tillsammans igen
Le Bereau och Acne Film för Länsförsäkringar – Din vrå av stan
P&G Always – #LIKEAGIRL#LIKEAGIRL

Relaterade artiklar

Nya EU-regler för politisk reklam 

EU-kommissionen presenterade i slutet av 2021 ett förslag till nya regler för politisk reklam och förslaget har nu antagits av EU-parlamentet och rådet. Den slutligt förhandlade regeltexten har publicerats i EU:s officiella tidning…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…
Fler artiklar