Hur står sig Sverige jämfört med andra länder vad gäller inkludering och representation och hur ser representationen ut jämfört med den svenska befolkningen?

Se KOMMs webinar med Linda Nilsson VD, Sveriges Kommunikationsbyråer, Hanna Riberdahl, VD, Sveriges Annonsörer, Nicole Kavander, Co-founder and D&I consultant, All of Us, Lisa Blom, Industry Relations, Google Europe och Madeleine di Nonno, President and CEO, Geena Davis Institute on Gender in Media och ladda ner rapporten Svart på vitt här: https://komm.se/svart-pa-vitt/

Länktips från webinaret:

KANTAR – The Global DEI Census, Sweden market report
Vit, svart eller brun – Handbok om aktiva åtgärder kopplat till hudfärg
KING och B-Reel Films för Cancerfonden – Tillsammans igen
Le Bereau och Acne Film för Länsförsäkringar – Din vrå av stan
P&G Always – #LIKEAGIRL#LIKEAGIRL

Relaterade artiklar

Effektsystemet till Handelshögskolan

Nu blir ”Effektsystemet” en del av undervisningen vid Handelshögskolan i Stockholm. Erik Modig, forskare och ansvarig för grundutbildningen i marknadsföring, ser standarden som ett viktigt komplement till den ordinarie kurslitteraturen.

Poddindex – Årsrapport 2021

Poddar är ett snabbt växande medie. När även intresset för investering i mediet växer, ökar också frågeställningarna från annonsörer och mediebyråer.

Här är reklamen som fungerar – alla vinnarna i 100-wattaren 2021

Under torsdagskvällen den 21 april korades vinnarna i 100-wattaren 2021 i Stockholms stadshus. Mest prisade annonsören blev McDonald´s medan byrån som vann flest watt blev NORD DDB Stockholm.

Sveriges Annonsörer vinner internationell utmärkelse för ”Effektsystemet”

Awards, som hålls årligen av den globala organisationen World Federation of Advertisers (WFA). Effektsystemet togs fram av Sveriges Annonsörer och ”Effektinitiativet” under 2021 för att ge branschen gemensamma riktlinjer för hur nyttan och…
Fler artiklar