Hur står sig Sverige jämfört med andra länder vad gäller inkludering och representation och hur ser representationen ut jämfört med den svenska befolkningen?

Se KOMMs webinar med Linda Nilsson VD, Sveriges Kommunikationsbyråer, Hanna Riberdahl, VD, Sveriges Annonsörer, Nicole Kavander, Co-founder and D&I consultant, All of Us, Lisa Blom, Industry Relations, Google Europe och Madeleine di Nonno, President and CEO, Geena Davis Institute on Gender in Media och ladda ner rapporten Svart på vittr

Länktips från webinaret:

KANTAR – The Global DEI Census, Sweden market report
Vit, svart eller brun – Handbok om aktiva åtgärder kopplat till hudfärg
KING och B-Reel Films för Cancerfonden – Tillsammans igen
Le Bereau och Acne Film för Länsförsäkringar – Din vrå av stan
P&G Always – #LIKEAGIRL#LIKEAGIRL

Relaterade artiklar

Sveriges Annonsörer vinner internationellt pris på WFA President Award för Campus Marketing

Sveriges Annonsörer har återigen fått internationell erkännande genom att vinna det prestigefyllda WFA President Award för sitt banbrytande kunskapsprogram, Campus Marketing. Prisutdelningen ägde rum igår kväll och lyfter fram det betydande arbete som…

Siffrorna som visar att reklam är lönsamt

141 varumärken i 14 kategorier. Drygt 20 miljarder kronor i mediainvesteringar över tre år. 10 olika huvudmedier. 5 olika konsultgrupper. Det är svårt att inte bli imponerad av dataunderlaget som ligger till grund…

Välkommen på vårt årsmöte den 22 maj

Sveriges Annonsörer kallar till årsmöte. Missa inte möjligheten att som medlem göra din röst hörd. Årsmötet är exklusivt för dig som medlem i Sveriges Annonsörer.

Green Claims direktivet – uppdatering från lagstiftningsprocessen

Vi har tidigare rapporterat om den föreslagna nya EU-lagen – Green claims direktivet. Eftersom det snarare är regel än undantag att ett ursprungligt förslag ändras innan det klubbas igenom som slutgiltigt tar denna…
Fler artiklar