I en ny podinarserie i fyra avsnitt djupdyker vi i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudna gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide ”Marknadsförarens guide till influencer marketing” som helt och hållet utgår från marknadsförarens behov och utmaningar.

Avsnitt 1:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 1 juridik

Del 1 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med kollegorna och juristerna Tobias Eltell och Niklas Briselius.

>> Se podinaret här
Avsnitt 2:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar

Del 2 handlar om etik & ansvar där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Yasmine Winberg författare och journalist på Resumé, Sara Hallsund marknadschef på Best Western Hotels & Resorts och kollegan och medieexperten Peter Mackhé.

>> Se podinaret här
Avsnitt 3:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt

Del 3 handlar om effekt där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och Mats Rönne, effektexpert hos Sveriges Annonsörer.

>> Se podinaret här
Avsnitt 4:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik

Del 4 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund, jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv och hur man från myndigheten ser på annonsörernas roll och ansvar.

>> Se podinaret här
Ladda ner eller köp Marknadsförarens guide till influencer marketing här

(Guiden är kostnadsfri för medlemmar i Sveriges Annonsörer)

Relaterade artiklar

Stor granskning av influencer marketing inom EU – kritik riktas mot annonsering 

Hur använder ditt företag influencers? Har du koll på reglerna? I en nyligen gjord granskning inom EU framkommer att bara en av fem influencers redovisar att deras inlägg är reklam. Konsumentverket har tillsammans…

Digital Markets Act – Nyheter för marknadsförare 

Den 6 mars i år börjar Digital Markets Act (DMA) att gälla skarpt för de aktörer som beskrivs som grindvakter i regelverket och som EU-kommissionen utsåg under 2023. Reglerna träffar de största digitala…

Empowering consumers for the green transition – nya regler för miljöpåståenden antagna av parlamentet och rådet

Direktivet Empowering consumers for the green transition antogs idag den 20 februari 2024 av Europeiska rådet och har därmed antagits av såväl rådet som EU-parlamentet. Det nya direktivet introducerar en rad nya regler,…

Kommunikation som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2023

Under torsdagen den 8 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2023 vid en festfylld kväll i Stockholms stadshus. Kvällen leddes av Kristian Luuk och Daniel Hallberg och bjöd på underhållning av Isaac and The Soul…
Fler artiklar