I en ny podinarserie i fyra avsnitt djupdyker vi i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudna gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide ”Marknadsförarens guide till influencer marketing” som helt och hållet utgår från marknadsförarens behov och utmaningar.

Avsnitt 1:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 1 juridik

Del 1 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med kollegorna och juristerna Tobias Eltell och Niklas Briselius.

>> Se podinaret här
Avsnitt 2:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar

Del 2 handlar om etik & ansvar där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Yasmine Winberg författare och journalist på Resumé, Sara Hallsund marknadschef på Best Western Hotels & Resorts och kollegan och medieexperten Peter Mackhé.

>> Se podinaret här
Avsnitt 3:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt

Del 3 handlar om effekt där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och Mats Rönne, effektexpert hos Sveriges Annonsörer.

>> Se podinaret här
Avsnitt 4:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik

Del 4 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund, jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv och hur man från myndigheten ser på annonsörernas roll och ansvar.

>> Se podinaret här
Ladda ner eller köp Marknadsförarens guide till influencer marketing här

(Guiden är kostnadsfri för medlemmar i Sveriges Annonsörer)

Relaterade artiklar

Idag öppnar bidragsinlämningen till 100-wattaren 2023 – välkommen att tävla med din kommunikation som gett effekt!

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2023, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Lagom mix skapar bäst effekt: visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consultings genomför varje år en studie för att hitta gemensamma nämnare hos kampanjer som har skapat bäst effekt i Sverige och som visat detta genom att tävla i 100-wattaren.…

Vill du engagera dig i något av våra branschinitiativ?  

Vi öppnar nu upp för fler medlemmar att engagera sig i något av våra branschinitiativ inom Sveriges Annonsörer. Läs mer om initiativen, vad vi jobbar med och vem du ska kontakta om du…

Nu börjar Digital Services Act att gälla för de största plattformarna – ger användare bättre trygghet och transparens 

Från och med nu måste sjutton mycket stora plattformar som Facebook, Linkedin, Google Play, Youtube, med flera samt de två större sökmotorerna Bing och Google search uppfylla sina skyldigheter enligt DSA – Digital…
Fler artiklar