I en ny podinarserie i fyra avsnitt djupdyker vi i influencer marketing tillsammans med experter och inbjudna gäster. Avsnitten bygger på innehållet i vår guide ”Marknadsförarens guide till influencer marketing” som helt och hållet utgår från marknadsförarens behov och utmaningar.
Avsnitt 1:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 1 juridik
Del 1 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med kollegorna och juristerna Tobias Eltell och Niklas Briselius.
>> Se podinaret här
Avsnitt 2:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar
Del 2 handlar om etik & ansvar där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Yasmine Winberg författare och journalist på Resumé, Sara Hallsund marknadschef på Best Western Hotels & Resorts och kollegan och medieexperten Peter Mackhé.
>> Se podinaret här
Avsnitt 3:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt
Del 3 handlar om effekt där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Kristoffer Stenqvist, marknadschef på Kry och Mats Rönne, effektexpert hos Sveriges Annonsörer.
>> Se podinaret här
Avsnitt 4:
Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik
Del 4 handlar om juridik där vår vd Hanna Riberdahl samtalar med Maja Rogemyr och Charlotte Söderlund, jurister på Konsumentverket för att prata om influencer marketing ur ett konsumentperspektiv och hur man från myndigheten ser på annonsörernas roll och ansvar.
>> Se podinaret här
Ladda ner eller köp Marknadsförarens guide till influencer marketing här
(Guiden är kostnadsfri för medlemmar i Sveriges Annonsörer)
Läs mer
- Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 1 juridik
- Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 2 etik & ansvar
- Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 3 effekt
- Podinar: Marknadsförarens guide till influencer marketing – del 4 juridik
- Marknadsförarens guide till influencer marketing