Pressmeddelande 17 januari 2023

Den 2 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för tredje gången kommer leda galan i Stockholms stadshus.  

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och årets gala och prisutdelning går av stapeln den 2 februari i Stockholms stadshus. Vinnarna bland de 64 nominerade bidragen i tio kategorier kommer att utses under ledning av TV4:s folkkära programledare Gry Forssell. Galakvällen bjuder på en unik feststämning i Blå hallen med fantastisk mat och underhållning av årets gästartist. 

– Vi ser fram emot att fira alla nominerade bidrag i 100-wattaren som har bevisat att de har skapat effekt och därmed bidrar till att göra verksamheter och företag framgångsrika, något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer. 

Välkommen till en festfylld kväll för att hylla Sveriges mest effektfulla marknadskommunikation. 

Ytterligare information om de nominerade bidragen och juryn hittar du på 100wattaren.se

Biljetter till årets gala finns att köpa här.

Partners till 100-wattaren är TV4, Bauer Media, Google och JCDecaux 
Produktionspartners är Online Voices, Penetrace och TED Retorikstudio. 

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]

Om 100-wattaren:

100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommmunikationsinsatser som skapar påvisbar effekt genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Prisutdelning 2022 sker den 2 februari 2023. Läs gärna mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

CommToAct förstärks – två nya branschorganisationer ansluter och initiativet får EU-stöd

CommToAct, det gemensamma initiativet för att driva hållbarhetsfrågor relevanta för marknads- och kommunikationsbranschen, tar nu nya kliv framåt med beviljat EU-stöd och ytterligare två tongivande branschorganisationer. Sveriges Kommunikatörer och Swedma ansluter till initiativet.…

Nu lanseras Effektsystemet för offentlig sektor

Sveriges Annonsörer lanserade i juni 2021 ”Effektsystemet” – en svensk branschstandard för hur marknadsförare ska redovisa effekterna av marknadsföring och i september 2023 lanserades Effektsystemet 2.0 med uppdateringar. Sedan lanseringen har över 2 500…

Kommunikation som skapat effekt – här är vinnarna i 100-wattaren 2023

Under torsdagen den 8 februari korades vinnarna i 100-wattaren 2023 vid en festfylld kväll i Stockholms stadshus. Kvällen leddes av Kristian Luuk och Daniel Hallberg och bjöd på underhållning av Isaac and The Soul…

Kristian Luuk och Daniel Hallberg leder årets 100-wattsgala!

Den 8 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Kristian Luuk och Daniel Hallberg som leder…
Fler artiklar