Pressmeddelande 17 januari 2023

Den 2 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för tredje gången kommer leda galan i Stockholms stadshus.  

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och årets gala och prisutdelning går av stapeln den 2 februari i Stockholms stadshus. Vinnarna bland de 64 nominerade bidragen i tio kategorier kommer att utses under ledning av TV4:s folkkära programledare Gry Forssell. Galakvällen bjuder på en unik feststämning i Blå hallen med fantastisk mat och underhållning av årets gästartist. 

– Vi ser fram emot att fira alla nominerade bidrag i 100-wattaren som har bevisat att de har skapat effekt och därmed bidrar till att göra verksamheter och företag framgångsrika, något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer. 

Välkommen till en festfylld kväll för att hylla Sveriges mest effektfulla marknadskommunikation. 

Ytterligare information om de nominerade bidragen och juryn hittar du på 100wattaren.se

Biljetter till årets gala finns att köpa här.

Partners till 100-wattaren är TV4, Bauer Media, Google och JCDecaux 
Produktionspartners är Online Voices, Penetrace och TED Retorikstudio. 

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]

Om 100-wattaren:

100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommmunikationsinsatser som skapar påvisbar effekt genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Prisutdelning 2022 sker den 2 februari 2023. Läs gärna mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

100-wattaren 2022 – här är alla nominerade

I år har 64 bidrag lyckats ta sig igenom juryns nålsöga och nominerats i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar kommunikation som ger effekt.  100-wattaren belönar kommunikationsinsatser som skapar påvisbart affärsvärde genom att påverka…

Fame-kampanjer är ett vinnande koncept: det visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consulting har tillsammans studerat vilken typ av kommunikation som driver maximal effekt. I en delrapport presenterades insikter som pekade på att kreativitet har flera positiva effekter på kampanjer. Nu…

Branschen går samman – nu lanseras GARM Nordic 

För första gången går annonsörer, intresseorganisationer, medieföretag och representanter från de största digitala plattformarna i Norden samman i en kraftsamling mot skadligt och hatiskt innehåll och tryggare annonsköp på digitala plattformar. Sverige är först…

100-fattaren blir branschpris – möt årets jury

Från och med i år är 100-fattaren ett branschgemensamt pris i tävlingen 100-wattaren. Priset delas ut och av Sveriges Annonsörer, Sveriges Kommunikationsbyråer, IAB, och Sveriges Mediebyråer. Nu presenteras årets jury för branschpriset.
Fler artiklar