Pressmeddelande 17 januari 2023

Den 2 februari är det dags att utse vinnarna i 100-wattaren 2022, tävlingen som belönar marknadskommunikation som skapat bevisad effekt. Nu är det klart att det blir Gry Forssell som för tredje gången kommer leda galan i Stockholms stadshus.  

100-wattaren arrangeras av Sveriges Annonsörer och årets gala och prisutdelning går av stapeln den 2 februari i Stockholms stadshus. Vinnarna bland de 64 nominerade bidragen i tio kategorier kommer att utses under ledning av TV4:s folkkära programledare Gry Forssell. Galakvällen bjuder på en unik feststämning i Blå hallen med fantastisk mat och underhållning av årets gästartist. 

– Vi ser fram emot att fira alla nominerade bidrag i 100-wattaren som har bevisat att de har skapat effekt och därmed bidrar till att göra verksamheter och företag framgångsrika, något som är viktigare än någonsin och en fråga som hela branschen måste samlas kring i ännu högre utsträckning, säger Hanna Riberdahl, vd för Sveriges Annonsörer. 

Välkommen till en festfylld kväll för att hylla Sveriges mest effektfulla marknadskommunikation. 

Ytterligare information om de nominerade bidragen och juryn hittar du på 100wattaren.se

Biljetter till årets gala finns att köpa här.

Partners till 100-wattaren är TV4, Bauer Media, Google och JCDecaux 
Produktionspartners är Online Voices, Penetrace och TED Retorikstudio. 

Ulrika Strallhofer
Projektledare event
08-545 252 30
[email protected]

Om 100-wattaren:

100-wattaren har arrangerats av Sveriges Annonsörer sedan 1990 och belönar kommunikation som gett bevisad effekt för uppdragsgivaren. 100-wattaren handlar om kommmunikationsinsatser som skapar påvisbar effekt genom att påverka målgruppens beteende, och därmed uppdragsgivarens verksamhet, i önskad riktning. Prisutdelning 2022 sker den 2 februari 2023. Läs gärna mer på 100wattaren.se.

Relaterade artiklar

Möt årets 100-wattsjury – tävlingen är öppen

Idag presenterar vi juryn för 100-wattaren 2023. Tävlingen är öppen för bidragsinlämning, sista dag att tävla är 25 oktober. 100-wattaren har sedan 1990 belönat kommunikation som gett bevisad effekt.

Uppföljning av rätt KPI:er är viktigt för ökad effekt – nu uppdaterar Sveriges Annonsörer Effektsystemet och lanserar 2.0!

Nu lanseras Effektsystemet 2.0 en uppdaterad version av utvalda nyckeltal för hur vi definierar och mäter effekt, samt rekommendationer kring hur de kan användas i praktiken. Att tydligt kunna visa effekten av kommunikation…

Idag öppnar bidragsinlämningen till 100-wattaren 2023 – välkommen att tävla med din kommunikation som gett effekt!

Från och med idag går det att skicka in bidrag till 100-wattaren 2023, tävlingen som belönar kommunikationsinsatser med bevisad effekt. Tävlingsbidragen i 100-wattaren bidrar även till forskning för att fördjupa kunskapen om marknadsföring…

Lagom mix skapar bäst effekt: visar ny forskningsrapport

Sveriges Annonsörer och NoA Consultings genomför varje år en studie för att hitta gemensamma nämnare hos kampanjer som har skapat bäst effekt i Sverige och som visat detta genom att tävla i 100-wattaren.…
Fler artiklar